3500 قرارداد شغلی در نمایشگاه کار ثبت شده است، 450 شرکت معتبر داخلی را پذیرا هستیم

به گزارش دَبی بلاگ، دبیر نمایشگاه کار گفت: تا به امروز در دوره های مختلف نمایشگاه کار حدود 3500 قرارداد شغلی برای کارجویان ایجاد نموده است.

3500 قرارداد شغلی در نمایشگاه کار ثبت شده است، 450 شرکت معتبر داخلی را پذیرا هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، شریف خانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و دبیر نمایشگاه کار در نشست خبری سومین نمایشگاه کار ایران گفت: سومین نمایشگاه کار ایران در بهمن ماه سال جاری افتتاح می گردد و باید بگوییم این نمایشگاه فصل دیگری از ایجاد ارتباز مستقیم کارجویان و کارفرمایان می باشد، نمایشگاه کار یک سابقه 9 ساله دارد و در این 9 سال 10 نمایشگاه کار برگزار گردیده است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه سال جاری 450 شرکت معتبر داخلی را پذیرا هستیم که برای جذب نیرو های توانمند کوشش خود را داشته اند عمده مساله ای در همه این سال ها دغدغه شرکت ها بوده این است که با طیف وسیعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی رو به رو می شدند که توانمندی کار را نداشتند، زیرا همه توانمندی ها به کاغذ کارنامه ختم نمی گردد.

شریف خانی توضیح داد: این شرکت ها برای انتخاب دقیق نیروی کار در نمایشگاه حاضر شدند و در این میان فرایند جذب ارتقاع پیدا کرد همچنین برطرف عواملی که مانع اشتغال کارجویان و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی می گردد و نبود بستر های مناسب برای همکاری کارفرمایان و کارجویان اجرای چنین برنامه های را ضروری می نماید.

محمد شریف خانی با اشاره به اینکه شرکت ها برای جذب نیروی انسانی به صورت مستقیم با کارجویان ارتباط برقرار می نمایند و مصاحبه های اولیه را انجام می دهند، گفت: جذب پیروز نیروی انسانی برای شرکت ها در حالت عادی فرایند طولانی دارد، اما در شرایط نمایشگاه فرایند جذب نیروی انسانی تسریع می گردد. از طرف دیگر برای کارجویان نیز فرصتی برای آشنایی با شرایط شغلی است و قدرت انتخاب خواهند داشت.

وی افزود در این نمایشگاه برند کارفرمایی نیز برای شرکت ها ایجاد می گردد و شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می نمایند به دلیل اینکه باید زمینه اشتغال مناسب را فراهم نموده باشند نوعی برند کارفرمایی نیز ایجاد نموده اند.

دبیر سومین نمایشگاه کار با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 70 هزار رزمه شغلی در سامانه جابجا شده است، اظهار کرد: در نمایشگاه کار سالنی برای ارائه کارگاه ها در راستای افزایش مهارت نیروی انسانی به صورت رایگان به کارجویان اختصاص داده شده است.

وی درباره نقش نمایشگاه کار در میزان اشتغال کارجویان، توضیح داد: با توجه به اینکه سامانه اشتغالی در این بخش فعال است تمام اطلاعات ثبت می گردد که در دوره های مختلف حدود 3500 قرارداد شغلی به واسطه نمایشگاه کار برگزار گردید که در ادامه نیز فرایند جذب پیگیری شد.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست پویان دلاوری دبیر اجرایی با اشاره به اینکه میانگین سنی افرادی که در نمایشگاه کار شرکت نموده بودند 25 سال بوده است، گفت: میانگین سابقه کاری کارجویان شرکت نماینده 25 سال سن بوده است و از قرارداد های که منعقد شده 51 درصد به زنان و 49 درصد به مردان اختصاص داشته و از آنجایی در این دوره با بیش از 100 سازمان همکاری می نمایند ظرفیت بالایی برای هر دو گروه کارفرمایان و کارجویان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارسال رزمه برای شرکت ها در زمان برگذاری نمایشگاه تا سه برابر افزایش می یابد، گفت: این نمایشگاه 17 تا 19 بهمن در بوستان تبادل نظر برگزار می گردد و با وجود اینکه تقاضا برای توسعه فضای آن وجود دارد، اما به دلیل اینکه کارفرما ها تمایل دارند در فضای کوچکتر و تعداد مراجعه ها و مصاحبه ها هدفمندتر باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4872

به "3500 قرارداد شغلی در نمایشگاه کار ثبت شده است، 450 شرکت معتبر داخلی را پذیرا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3500 قرارداد شغلی در نمایشگاه کار ثبت شده است، 450 شرکت معتبر داخلی را پذیرا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید