15 مدل ساعت ایستاده و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی

به گزارش دَبی بلاگ، ساعت ها یکی از عناصر جدا نشدنی در هر خانه ای هستند. که انتخاب دست آنها میتواند یک جذابیت ویژه در دکوراسیون خانه شما، به وجود آورد. ساعت ها را میتوان در انواع مختلفی تهیه کرد. یکی از انواع ساعت ها، ساعت ایستاده است. که خود در انواع گوناگونی قابل تهیه است. این مقاله به منظور آشنایی با ساعت ایستاده و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی، تهیه شده است.

15 مدل ساعت ایستاده و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی

ساعت ایستاده و شناخت آن

ساعت های کلاسیکی در زمان های بسیار دور مورد استفاده قرار میگرفته، که به وسیله یک فرد انگلیسی، ساخته شده و موجب جنبشی عظیم در حرفه ساعت سازی شد. که به آنها ساعت های پدر عظیم میگفتند. امروزه با کمی تغییرات جزئی به آنها ساعت ایستاده میگویند.

کاربرد و محل استفاده از ساعت ایستاده در دکوراسیون خانه

  1. قبل از اینکه برای محل قرار گیری این ساعت ها تصمیم گیری کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که، ساعت ایستاده نه در فضاهای مرطوب و نه در فضاهای خشک نگهداری گردد. ساعت ایستاده به شدت نسبت به تغییر دما حساس میباشد و ممکن است، کار کرد آن به وسیله رطوبت یا دمای خشک دچار مشکل گردد.
  2. به علت قیمت بالای ساعت ایستاده معمولا از آن برای دکوراسیون خانه و در فضاهای عمومی مانند پذیرایی استفاده میگردد.
  3. از آنجایی که ساعت ایستاده، وزن نسبتا سنگینی دارد. اگر خانه شما دوبلکس است. سعی کنید از آن در طبقه اول بهره ببرید.
  4. یکی از فضاهای مناسب برای استفاده از ساعت ایستاده، راهرو ها و فضای ورودی هستند. معمولا این دو فضا به اسم فضاهای بلا استفاده شناخته میشوند. که نمیتوان کاربری قوی برای آنها در نظر گرفت. اما از طرفی خالی بودن این فضاها کاملا به چشم می آیند. گذاشتن ساعت در فضای ورودی میتواند توجه تمام کسانی که وارد خانه میشوند را به خود جلب کند. بنابراین یکی از برترین گزینه های قرار گیری ساعت ایستاده، راهرو یا فضای ورودی است.
  1. اگر محیط خانه شما کوچک است. میتوانید در گوشه های دیوار و در محل هایی که دارای فرورفتگی در دیوار هستند. آنها را قرار دهید.
  2. اگر اتاق یا دری وجود دارد که از آن استفاده ای نمیگردد. درون چهارچوب آن گزینه مناسبی برای قرار گرفتن ساعت ایستاده است.
  3. در کل میتوان اینگونه بیان نمود که، مکان های بدون استفاده میتوانند محل خوبی برای قرار گیری این مدل از ساعت ها باشند. مکان هایی مانند پاگرد راه پله ها.
  4. یکی دیگر از محل های استفاده از ساعت ایستاده، فضای ناهار خوری است. بسیاری از افراد از این دسته از ساعت ها در فضای ناهارخوری استفاده میکنند. فقط اگر قصد همچین کاری را دارید. از قرار دادن ساعت در نزدیکی گاز و حرارت جدا خودداری کنید. زیرا این کار از عمر ساعت شما می کاهد.
  5. اگر اتاق خواب خانه شما دارای متراژ بالاست. میتوانید برای دکوراسیون آن از این ساعت ها یاری بگیرید. نکته ای که قبل از استفاده از این ساعت ها در اتاق خواب باید مورد توجه قرار بگیرد. صدای حاصل از پاندول ساعت است. قبل از خرید سعی کنید مارک هایی را انتخاب کنید که، پاندول آنها صدا ندارد یا اینکه صدای خیلی کمی فراوری میکند.
  6. خیلی ها گمان میکنند استفاده از این ساعت ها در فضای خانه ای با دکوراسیون مدرن کار اشتباهی است. اما باید بدانید که این ساعت های سنتی و با سبک های قدیمی میتواند مانند یک اشیا آنتیک در خانه شما خود نمایی کند.

نحوه نگهداری از ساعت ایستاده

  • این ساعت ها مانند تمام وسایل آنتیک دیگر احتیاج به نظافت بیرونی دارند. و هر چند روز یکبار باید به طور کامل تمام اجزای بیرونی آن از گرد و غبار پاک گردد. اگر از شیشه پاک کن استفاده میکنید این نکته را از قلم نیاندازید که، شیشه پاک کن را مستقیما روی شیشه ساعت اسپری نکنید. و چوب بدنه ساعت را با استفاده از شیشه پاک کن تمیز نکنید. زیرا در طولانی مدت موجب خراب شدن چوب میگردد.
  • استفاده از پیچ تنظیم کننده در ساعت های کوکی بسیار حائز اهمیت است. آنها تقریبا هر هفته باید تنظیم شوند. اگر شما جزو آدم های فراموش کار هستید یا اینکه ممکن است مجبور به سفر های یک روزه شوید. بهتر است از ساعت های باتری خور بهره ببرید.
  • اگر دغدغه خراب شدن ساعت ایستاده گران قیمت خود را دارید. لطفا روغن کاری را هر دو سال یکبار از قلم نیاندازید.
  • تعمیرات اساسی که به وسیله متخصصین انجام میگردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اتاق
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19941

به "15 مدل ساعت ایستاده و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مدل ساعت ایستاده و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید