گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو

به گزارش دَبی بلاگ، ظریف و لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه دقایقی قبل در مسکو به مصاحبه نشستند.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته (یکشنبه) در رأس هیأتی به منظور رایزنی با همتای روس خود وارد مسکو شد، دقایقی قبل با حضور در محل وزارت خارجه فدراسیون روسیه با سرگئی لاوروف همتای روس خود به تبادل نظر نشست.

مناسبات دوجانبه، برجام، اوضاع منطقه به ویژه شرایط سوریه و تحولات بین المللی از جمله محور های تبادل نظری 2 وزیر خارجه است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و سید عباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی ظریف را در این سفر همراهی می نمایند.

سفر کنونی وزیر خارجه ایران به روسیه بیست و هشتمین سفر وی در 6 سال و نیم گذشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در بدو ورود به مسکو روابط ایران و روسیه را راهبردی خواند و گفت: احتیاج است به صورت مداوم درباره مسائل مختلف منطقه و مسائل بین المللی و آخرین شرایط منطقه و دنیا هماهنگی، همفکری و رایزنی داشته باشیم.

وزیر خارجه ایران 17 اردیبهشت ماه نیز در سفری دو روزه به مسکو رفت و 10 شهریور ماه 1398 نیز به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو برای ملاقات و تبادل نظر با مقامات روسیه وارد مسکو شد و یک روز بعد با سرگئی لاوروف همتای روس خود ملاقات و تبادل نظر کرد. وزرای خارجه ایران و روسیه هفتم آبان 1398 در ژنو و در حاشیه نشست سه جانبه با همتای ترکیه ای خود درباره کمیته قانون اساسی سوریه، ملاقاتی دوجانبه داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در هفته ای که گذشت (دوم دی ماه) نیز سفری 2 روزه به عمان داشت و در صورتی که ویزا برایش صادر گردد هفته آینده به نیویورک می رود تا در مراسمی که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل و برای بحث و آنالیز درباره منشور ملل متحد توسط شورای امنیت برگزار می گردد، شرکت کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4899

به "گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید