گاز کم مصرف ها رایگان شد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیأت وزیران، بهای گاز مشترکان کم مصرف از امروز با تخفیف 100 درصدی محاسبه می شود.

گاز کم مصرف ها رایگان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسن افتخاری افزود: مطابق این مصوبه گازبها و همه هزینه های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش اضافه نموده و عوارض گازرسانی مشترکان کم مصرف با الگوی مشخص شده در سکونتگاه های دایمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه های عشایری از ابتدای دی ماه امسال رایگان است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه بهای گاز مصرفی دیگر مشترکان تا الگوی مشخص شده تغییری نخواهد کرد و مشترکان با مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف هم شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار کرد: در انتها این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی مشخص شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می یابد.

افتخاری گفت: خراسان رضوی دارای سه اقلیم یک، دو و سه است که الگوی مصرفی گاز طبیعی مشترکان آن باید در هر دوره کمتر از 200 مترمکعب باشد.

وی پیش بینی کرد: به طور میانگین و با در نظر دریافت نحوه مصرف سال گذشته مشترکان، حدود 300 هزار مشترک شهری و روستایی از مزایای این طرح ملی در خراسان رضوی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در ادامه به راهکارهای کاهش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی اشاره کرد و افزود: مصرف روزانه هر مشترک در روزهای سرد سال به طور متوسط به 20 تا 25 مترمکعب گاز طبیعی می رسد که این رقم در مقایسه با مصرف گاز طبیعی دیگر کشورهای سردسیر جهان رقم بسیار بالایی است.

افتخاری ادامه داد: بخاری های موجود در بازار به طور میانگین هر 10 ساعت حدود 6 مترمکعب گاز طبیعی مصرف می کنند که می توان با خاموش کردن یک بخاری در طول روز تا 240 مترمکعب در مجموع مصرف گاز طبیعی هر دوره صرفه جویی کرد.

به گفته وی در سامانه های پکیج نیز کاهش 2 درجه ای دمای محیط می تواند موجب صرفه جویی 6 درصدی گاز طبیعی مشترکان می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی و ایمنی پایین، نصب پرده بر روی پنجره ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره ها و درها، عایق بندی لوله های آب گرم رادیاتور مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان از راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی در روزهای سرد است.

افتخاری اظهار کرد: مشترکان گاز طبیعی می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.egas.ir و درج شماره اشتراک خود میزان مصرف گاز طبیعی خود در سال های قبل را مشاهده کنند و با به کارگیری دستورالعمل های گفته شده از مزایای طرح ملی گازبهای رایگان برای مشترکان کم مصرف بهره مند شوند.

شرکت گاز خراسان رضوی 2 میلیون و 400 هزار مشترک دارد که نزدیک به 500 هزار مشترک خانوار روستایی هستند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14449

به "گاز کم مصرف ها رایگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز کم مصرف ها رایگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید