کشف بیش از 261 هزار ماسک در آذربایجان غربی

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از فراوری قریب به 270 هزار ماسک در استان خبرداد.

کشف بیش از 261 هزار ماسک در آذربایجان غربی

دکتر جلال غفارزاده در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: تا کنون 269 هزار و 485 عدد ماسک توسط کارگاه های دارای مجوز در استان، فراوری و در اتاق گرم معاونت غذا و دارو استریل شده است که با مدیریت ماسک های مذکور، تا به امروز 160 هزار عدد توسط شرکت های پخش مجاز در بین ارگانهای متقاظی که نیازمند استفاده از ماسک بودند از جمله: نانوایان، شرکت های فراوری مواد غذایی، بانک ها، کشتارگاه صنعتی ارومیه، شهرداری، جهاد کشاورزی، دادگستری، تامین اجتماعی، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت معدن و تجارت، ثبت اسناد، بهزیستی، زندان مرکزی ارومیه، پتروشیمی، انجمن نابینایان، بیماران خاص، هلال احمر، سایر ادارات و... به قیمت مصوب وزارت بهداشت توزیع شد.

وی با اشاره به کوشش بر جذب سهمیه بیشتر، از واحدهای صنعتی در سایر استان ها به منظور توزیع در بین آحاد توضیح داد: در این راستا به همت معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی هماهنگی و رایزنی های لازم با یکی از واحدهای فراوریی صنعتی صورت گرفت و تعداد 600 هزار عدد ماسک فراوریی دستگاهی و استاندارد تهیه و در حال توزیع در داروخانه ها برای ایجاد دسترسی برای عموم مردم است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تشدید نظارت های کارشناسی شبانه روزی برای مقابله و پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو و محتکر اقلام پیشگیری از بیماری بویژه ماسک اضافه نمود: 2081 مورد بازرسی از واحدهای مختلف استان با همکاری واحدهای سایر ارگانهای نظارتی اجرا شده که در این راستا 22 واحد متخلف پلمب و 35 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی گردید.

دکتر غفارزاده ادامه داد: در طی این بازرسی های ویژه 20هزار و 875 عدد ماسک فیلتردار N95 و 240هزار و 363 عدد ماسک ساده کشف شد؛ که از این تعداد، پس از آنالیز کارشناسی 16هزار و 694عدد ماسک فیلتردار N95 و 79هزار و 70 عدد ماسک ساده قابل استفاده و 4181 عدد ماسک فیلتردار N95و 17هزار و806 عدد ماسک ساده فاقد کیفیت لازم تشخیص داده شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8664

به "کشف بیش از 261 هزار ماسک در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 261 هزار ماسک در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید