کرملین: با سخنان ماکرون درباره استفاده ابزاری روسیه و چین از واکسن کرونا مخالفیم

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی کرملین و یک سناتور روس به اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در اینباره که روسیه و چین از واکسن کرونا برای نفوذ در سایر کشورها استفاده می نمایند واکنش نشان داده و این ادعا را بی اساس و کاملاً سیاسی خواندند.

کرملین: با سخنان ماکرون درباره استفاده ابزاری روسیه و چین از واکسن کرونا مخالفیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که کاخ کرملین کاملاً با اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره اینکه روسیه و چین از شیوع ویروس کرونا واکسن علیه این عفونت بعنوان وسیله ای برای نفوذ در سایر کشورها استفاده می نمایند، مخالف است.

به گفته وی، مسائل بسیار زیادی وجود دارد که پوتین و ماکرون درباره آنها اختلاف نظرات کاملی دارند، البته این مسئله مانع از آن نمی گردد که روسای جمهوری دو کشور با یکدیگر ارتباط نداشته باشند.

سخنگوی کرملین تأکید کرد: روسیه یک عضو مسئولیت پذیر جامعه بین المللی است و این مسئله را در روزها و سال های سختی که بشریت سپری نموده به بهترین شکل ممکن ثابت نموده است. روسیه نخستین کشوری بود که کار ساخت واکسن کرونا را به خاتمه رسانده و آغاز به فراوری آن کرد تا بتواند واکسیناسیون مردم کشور خود را انجام دهد و بطور همزمان هم بتواند به افزایش تقاضا و احتیاج جامعه دنیای به واکسن کرونا پاسخ دهد.

ولادیمیر جباروف نائب رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه یز در این رابطه ابراز عقیده کرد که سخنان رئیس جمهوری فرانسه درباره اینکه اروپا به خاطر کوشش روسیه و چین برای افزایش نفوذ خویش با استفاده از واکسن کرونا، در مقابل جنگ دنیای نوع جدیدی قرار گرفته، کاملا بی پایه و اساس و اظهارنظری بسیار غیرسازنده است.

این سناتور روس گفت: این یک واقعیت است که واکسن اسپوتنیک-وی روسیه، نخستین واکسن برای مبارزه با ویروس کرونا در دنیا بوده و مجله علمی لانست هم اعتراف نموده که این واکسن یکی از موثرترین داروها در این زمینه است. ضمن اینکه بطور کامل معین نیست که این واکسن روسی چه ممانعتی برای گسترش واکسن های غربی بوجود آورده است!. ما هیچ شرط سیاسی یا درخواست امتیازی برای ارائه واکسن اسپوتنیک به سایر کشورهایی که درخواست استفاده از آن را دارند، قرار نداده ایم.

به گفته جباروف، در شرایط کنونی یک مبارزه رقابتی در رابطه با واکسن های کرونا به راه افتاده که مسائل سیاسی هم در آن دخیل هستند، هرچند همه اعتراف می نمایند که هرچه تعداد واکسن ها بیشتر باشد، بشریت ویوس کرونا را زودتر شکست خواهد داد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16392

به "کرملین: با سخنان ماکرون درباره استفاده ابزاری روسیه و چین از واکسن کرونا مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: با سخنان ماکرون درباره استفاده ابزاری روسیه و چین از واکسن کرونا مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید