کاهش 8.5 درصدی بستری در تهران، شرایط تهران همچنان ناپایدار است

به گزارش دَبی بلاگ، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن تشریح آمار بیماران بستری در بیمارستان های تهران گفت: در مجموع بیمارانی که در بخش های عادی و ویژه بستری بودند 8.5 درصد کاهش را شاهد بوده ایم. تهران وصعیتی کاملاً ناپایدار و شکننده دارد.

کاهش 8.5 درصدی بستری در تهران، شرایط تهران همچنان ناپایدار است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی با اشاره به آمار بستری 24 ساعت گذشته تهران، اظهار کرد: تعداد بیماران جدید بستری در بخش های عادی بالغ بر 192 بیمار و در بخش های ویژه 71 مورد بوده است. در مقابل 299 بیمار از مجموع بیمارستان های تهران ترخیص شدند. در 24 ساعت گذشته، تعداد بستری های جدید در بخش های عادی نسبت به روزهای قبل 5 درصد کاهش داشته است و در مجموع در بخش های عادی و ویژه 8.5 درصد کاهش بستری بیماران را در تهران شاهد بوده ایم.

وی اضافه نمود: میزان ترخیص بیماران نیز با افزایش 4 درصدی همراه بوده است.

زالی در در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا همچنان تهران به لحاظ تعداد بستری ها صدرنشین است، توضیح داد: قدر مطلق بیماران در تهران به دلیل وسعت جمعیتی و جغرافیایی بالاتر است.

زالی اضافه نمود: در شب قدر، فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت شد و بیشتر موارد گزارش شده نشان دهنده این بود که در اماکن مذهبی پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گرفته و زمان کوتاه این مراسم نیز به این مسئله یاری نموده بود.

وی گفت: آثار مداخلات مثبت یا منفی بهداشتی، در 14 تا 19 روز بعد در میزان بستری بیمارستانی و در 5 تا 14 روز بعد در میزان ابتلا و یک ماه بعد در میزان فوتی ها مشاهده می گردد؛ باید توجه کنیم که تهران به دلیل تراکم جمعیتی، بالا بودن میزان ترددها و معدل بالای ترافیک درون شهری، وضعیتی کاملا متفاوت، ناپایدار و شکننده دارد که شهروندان باید در تهران الگوی متفاوت و ملاحظات دقیق تری را در زمینه ارتقای بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مد نظر قرار دهند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8751

به "کاهش 8.5 درصدی بستری در تهران، شرایط تهران همچنان ناپایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 8.5 درصدی بستری در تهران، شرایط تهران همچنان ناپایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید