وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان: مذاکرات در چارچوب طرح پیشنهادی روسیه بود

به گزارش دَبی بلاگ، در نشست چندجانبه وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایحان و ارمنستان که با مشارکت نمایندگانی از سازمان امنیت و همکاری اروپا (گروه مینسک) در مسکو برگزار گردید پیشنهادات گوناگونی مورد بحث نهاده شد و تصمیمات خاصی نیز گرفته شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان: مذاکرات در چارچوب طرح پیشنهادی روسیه بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از Report.az، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان المار ممدیاراف با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات گسترده ای بین طرفین انجام گرفت. نشست سه جانبه ای بین وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برگزار گردید. مسائلی که تا کنون مانع از پیشرفت مذاکرات شده بود، در چارچوبی تعیین مورد بحث نهاده شد. نمی توانم بگویم این یک موفقیت کامل بود. اما کوشش کردیم تا به عمق مسائل و مسائل با طرف ارمنستانی پی ببریم.

وی اضافه کرد به طور کلی مذاکرات بر روی طرح پیشنهادی روسیه که در سال 2016 ارائه شده بود متمرکز بود.

المار ممدیاراف خاطر نشان ساخت: البته قرار نیست که تمامی مسائل در یک جلسه حل و فصل گردد. دستاورد این نشست این بود که طرفین متوجه شوند چه مسائلی وجود دارد و برای حل کدام مسائل می بایست مذاکره کرد. به عنوان مثال، ارمنستان مسائل مربوط به وضعیت منطقه و امنیت آن را عنوان کرد، در حالی که ما بر خروج نیروهای ارمنی از سرزمین های اشغالی و بازگشت آوارگان به مناطق بومی خود تاکید داشتیم. مذاکرات حول این مسائل برگزار گردید و تصمیم بر ادامه تبادل نظرها گرفته شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به طرح پیشنهادات جدید در این نشست گفت: پیشنهادات جدیدی نیز از سوی طرف های شرکت کننده ارائه شد. درباره مفاد این پیشنهادات نیز در جلسات آینده تبادل نظر خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 803

به "وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان: مذاکرات در چارچوب طرح پیشنهادی روسیه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان: مذاکرات در چارچوب طرح پیشنهادی روسیه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید