واتس اپ به بانک متصل می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، بزرگترین بانک برزیل اعلام نموده است که با ارائه یک سرویس جدید، مشتریان بانکی قادر خواهند بود بدون در اختیار داشتن کارت بانکی، تنها با استفاده از پیغام رسان واتس اپ از دستگاههای خودپرداز پول نقد از حساب خود برداشت نمایند.

واتس اپ به بانک متصل می گردد

به گزارش خبرنگاران، با توجه به افزایش ارتباط تکنولوژی های روز دنیا با سرویس های اقتصادی و بانکی، به نظر می رسد که بانک های مختلف فعال در کشورهای دنیا در تلاشند تا با ارائه پلتفرم و خدمات جدیدی، استفاده از سرویس های بانکی را برای مشتریان و کاربران خود تسهیل نموده و نظر و رضایت آنها را بیشتر از پیش جلب نمایند.

حالا بانک دو برزیل، بعنوان بزرگترین بانک فعال در کشور برزیل واقع در آمریکای لاتین، به تازگی اعلام نموده است که مشتریان و کاربرانی که در این بانک حساب دارند، قادر خواهند بود در مواقعی که کارت بانکی خود را به همراه ندارند، با استفاده از اپلیکیشن پیغام رسان واتس اپ در گوشی هوشمند خود اقدام به برداشت پول نقد از دستگاههای خودپرداز موجود در شهر نمایند.

این نخستین باری است که که یک بانک دست به چنین اقدامی زده است و به نظر می رسد در صورت تامین امنیت سایبری لازم، با استقبال بی نظیری از سوی کاربران و مشتریان بانکی روبرو گردد.

کاربران به منظور دریافت و برداشت پول نقد در ابتدا باید شماره و کدی را که دستگاه خودپرداز مربوطه به آنها می دهد، وارد فهرست مخاطبان (contacts) گوشی خود نمایند، سپس هوش مصنوعی موجود در این پلتفرم از آنها می خواهد که مبلغ موردنظر و رمز کارت بانکی خود را وارد دستگاه خودپرداز نمایند. فناوری هوش مصنوعی پس از تایید اطلاعات وارد شده توسط کاربر، کدی را به وی می دهد تا با وارد کردن آن کد در دستگاه خودپرداز، امکان دریافت و برداشت وجه فراهم گردد. گفتنی است که این کدهای ارسال شده از سوی هوش مصنوعی واتسون متصل به سیستم بانکی، تنها تا 24 ساعت معتبر است و سقف برداشت آن نیز تا 80 دلار است.

با توجه به سقف میزان برداشت وجه نقد با استفاده از این روش، به نظر می رسد که این پلتفرم تنها به منظور یاری رسانی به افراد در مواقعی که احتیاج به پول فوری و اندک دارند، تعبیه و طراحی شده است.

مقامات بلندپایه و مدیران این بانک برزیلی همچنین اعلام نموده اند که استفاده از این روش با بهره مندی از پلت فرم واتس اپ از امنیت سایبری بالایی برخوردار خواهد بود و کاربران می توانند با خیال آسوده از خدمات آن بهره مند شوند.

این بانک در مجموع 15 سرویس خود را به وسیله پیغام رسان واتس اپ انجام می دهد که از جمله مهم ترین آنها می توان به انتقال وجه و خرید شارژ اشاره نمود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 171

به "واتس اپ به بانک متصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ به بانک متصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید