هند سقوط سطح نشین ویکرام در سطح ماه را تایید کرد

به گزارش دَبی بلاگ، نزدیک به سه ماه پیش و تنها دقایقی پیش از زمان معین شده برای فرود سطح نشین ویکرام هند بر سطح ماه ارتباط با این فضاپیما قطع شد. از آن موقع تا کنون هند اطلاعات چندانی را در رابطه با این مسئله منتشر نکرد. با این حال به تازگی مقامات هند به طور رسمی برخورد کنترل نشده این فضاپیما به ماه را تایید کردند و به آنالیز دلایل این اتفاق پرداختند.

هند سقوط سطح نشین ویکرام در سطح ماه را تایید کرد

طبق اعلام دولت هند دلیل برخورد سخت سطح نشین ویکرام با سطح ماه مشکل پیش آمده در موشک هایی بوده که در زمان فرود نقش ترمز را بر عهده داشتند. تا پیش از این هند تنها اعلام نموده بود که ارتباط با این فضاپیما را از دست داده است.

طبق اعلام مسئولان هند مرحله اول فرود بدون مشکل خاصی صورت گرفته و فضاپیما از ارتفاع 30 کیلومتری سطح ماه به ارتفاع 7/4 کیلومتری رسیده است. سرعت فضاپیما در این مرحله از 1683 متر بر ثانیه به 146 متر بر ثانیه کاهش پیدا نموده بود.

اما در ادامه و در مرحله دوم فرود سطح نشین ویکرام شرایط مطابق انتظار متخصصان هند پیش نرفته و این فضاپیما برخوردی سخت با ماه را تجربه نموده است. محل سقوط ویکرام حدود پانصد متر از محل معین شده برای فرود این فضاپیما فاصله داشته است.

پس از اعلام خبر قطع ارتباط با سطح نشین ویکرام سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO) بیان کرد که مدارگرد چاندرایان 2 پیروز به معین موقعیت این سطح نشین شده است، اما نتوانسته ارتباطی با این سطح نشین برقرار کند. با این حال سازمان پژوهش های فضایی هند تصویری را در این رابطه منتشر نکرد.

سازمان پژوهش های فضایی هند از زمان قطع ارتباط با سطح نشین ویکرام در کوشش بود تا دلیل این واقعه را مورد آنالیز قرار دهد. به این ترتیب و با زمان بر شدن آنالیز های متخصصان این سازمان اعلام خبر و اطلاعات رسمی در این باره به تعویق افتاد.

سطح نشین ویکرام بخشی از ماموریت چاندرایان 2 هند بود که در آن علاوه بر ویکرام یک مدارگرد و یک ماه نورد کوچک نیز به ماه ارسال شدند. با وجود شکست هند در فرود سطح نشین و ماه نورد بر سطح ماه مدارگرد چاندرایان 2 با پیروزیت وارد مدار ماه شد و اکنون نیز شرایط بسیار خوبی دارد.

هند پیش از این کار روی ماموریت چاندرایان 3 را شروع نموده است و میخواهد به زودی و بار دیگر فرود بر سطح ماه را تجربه کند.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از فرود سطح نشین ویکرام بر سطح ماه.

Credit: ISRO

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4100

به "هند سقوط سطح نشین ویکرام در سطح ماه را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند سقوط سطح نشین ویکرام در سطح ماه را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید