هشترود می تواند قطب فراوری محصولات دامی و کشاورزی ارگانیک باشد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، امین امینیان عصر امروز یک شنبه جلسه کارگروه هماهنگی بازارچه دائمی محصولات روستایی و عشایری این شهرستان به ریاست فرماندار هشترود برگزار گردید.

هشترود می تواند قطب فراوری محصولات دامی و کشاورزی ارگانیک باشد

وی پرسش از چرایی و هدف از ایجاد بازاچه دائمی را با توجه به بحث های توجیهی مفصل اجرا شده در این خصوص تکراری خواند و گفت: طبیعی است که اگر خواستار آینده ای متفاوت با امروز و توسعه یافته برای شهرستان هستیم باید از کلیات طرح بازارچه دفاع کنیم، در غیر اینصورت موضوعیت جلسه زیرسوال خواهد رفت.

وی با بیان اینکه تغییر در رفتار لازمه اش تغییر در نگاه هاست گفت: تغییر لازمه توسعه می باشد از این رو ما باید بدنبال ایفای نقش در رقم زدن آینده و معین سرنوشت خود باشیم نه آنکه نسبت به آینده بی تفاوت بوده و صرفا دنباله رو باشیم، باید در نظر داشته باشیم که به میزانی که نقش خود را در ساخت آینده افزایش دهیم به همان میزان می توانیم از مزایای تغییرات بوجود آمده بهره مند شویم.

فرماندار هشترود تغییر علاقمندی مردم از مصرف محصولات صنعتی به محصولات ارگانیک را یک فرصت و امتیاز برای شهرستان هشترود دانست که بدلیل وجود محصولات زراعی، باغی و همچنین وجود فرآورده های دامی با کیفیت، این شهرستان می تواند به عنوان قطب فراوری محصولات کشاورزی و دامی ارگانیک در منطقه و کشور باشد به این منظور ایجاد محلی برای عرضه دائمی محصولات روستائی و عشایری می تواند در این امر بسیار موثر باشد.

وی گفت: این محل علاوه بر عرضه محصولات کشاورزی و صنایع بومی شهرستان می تواند در زمینه ارائه خدمات رفاهی و تفریحی و گردشگری نیز به شهروندان هشترودی و همچنین توریست ها نقش بسزایی داشته باشد.

وی با پرسش از اینکه ما چه سهمی در گردشگری خواهیم داشت، اضافه نمود: ضروری است برنامه ریزی صحیح در شناساندن ظرفیت ها داشته باشیم.

امینیان گفت: عملیات اجرایی بازارچه را فازبندی شده، گام به گام و زیر نظر مشاوران و کارشناسان اقتصادی، مالی و فنی پیش خواهیم برد. به همین منظور از شهرداری و شورای شهر می خواهیم تا در جلسه آینده مشاوران اقتصادی، فنی و مالی طرح را بمنظور توجیه پذیری اجرای طرح در محل بازار هفتگی و سایر مسائل دعوت نمایند.

همچنین در این جلسه مقرر شد بخشداری ها که مسئول شناسایی و معرفی غرفه دارن هستند اطلاعات دقیق و ریز در مورد غرفه داران و محصولاتی که قرار است ارائه گردد داده و به تبیین مسئله برندسازی محصولات به روستائیان بپردازند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 137

به "هشترود می تواند قطب فراوری محصولات دامی و کشاورزی ارگانیک باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشترود می تواند قطب فراوری محصولات دامی و کشاورزی ارگانیک باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید