مناظره بایدن و ترامپ چهره واقعی آمریکا را به نمایش گذاشت، احتمال هرج و مرج و زد و خورد پس از انتخابات زیاد است

به گزارش دَبی بلاگ، کارشناس مسائل آمریکا گفت: مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ چهره نازیبا و و واقعی آمریکا را نشان داد.

مناظره بایدن و ترامپ چهره واقعی آمریکا را به نمایش گذاشت، احتمال هرج و مرج و زد و خورد پس از انتخابات زیاد است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مسعود بصیری کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با برنامه بحث روز رادیو ایران در مورد نخستین مناظره انتخابات 2020 آمریکا گفت: این مناظره انتخاباتی چهره نازیبا و و واقعی آمریکا را نشان داد و تعیین شد هر دو جناح دموکرات و جمهوری خواه نسبت به گذشته افراطی تر شده اند. وقتی انتقال مسالمت آمیز قدرت در کشوری به مشکل می خورد تنش ها در آن کشور بالا می گیرد و اختلافات جدی سیاستمدارانش نمایان می شود، آمریکا در حال حاضر دقیقا در چنین شرایطی قرار گرفته است.

وی افزود: نظرسنجی ها حکایت از پیشتازی بایدن دارد، اما در این مناظره هیچ یک از نامزد ها نتوانستند نظر مثبت جامعه آمریکا را جلب کنند، زیرا نقد سازنده ای مطرح نشد.

بصیری در مورد اینکه شانس کدام نامزد برای پیروزی در انتخابات بالاتر است گفت: من فکر می کنم علی رغم اینکه در نظرسنجی ها بایدن پیشتاز است، اما ترامپ در رای هایی که به صورت الکترال داده می شود شانس بیشتری دارد و همین رای های الکترال در نهایت سرنوشت انتخابات را تعیین می کند.

وی با اشاره به عملکرد ترامپ در دوره ریاست جمهوری 4 ساله اش گفت: ترامپ اگر چه توانست نرخ بیکاری را در آمریکا تا حدی کاهش دهد و یک جنگ اقتصادی با چین ایجاد کرد، اما در مهار بحران کرونا شکست خورد و در دوره او اعتراضات گسترده ای از سوی مردم در آمریکا شکل گرفت و همین مسئله به جایگاه اولیه او ضربه وارد کرده است.

بصیری درباره پیش بینی اش از میزان مشارکت مردم آمریکا در انتخابات 2020 عنوان کرد: در اخبار آمده است که طرفداران ترامپ آرایش نظامی گرفته اند و کاملا مستعد این هستند که در صورت شکست ترامپ شرایط آمریکا را بحرانی تر کنند. براساس اعلام یکی از دانشگاه های مطرح نیویورک 40 درصد از مردم ایالت های مختلف از تجزیه آمریکا پس از انتخابات حمایت می کنند و حدود 90 میلیون نفر از جمعیت آمریکا تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند، من هم فکر می کنم حضور مردم آمریکا در انتخابات در این دوره کاهش پیدا خواهد کرد.

احتمال هرج و مرج و زد و خورد پس از انتخابات آمریکا زیاد است

مصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به پیشتازی بایدن در نظرسنجی ها گفت: جو بایدن در آمریکا شخصیتی است که به ظاهر به دنبال عقلانیت است و دونالد ترامپ نیز شخصیتی جنجالی دارد. مردم آمریکا در نظرسنجی ها معمولا بیشتر به سمت نامزدی که مدعی عقلانیت است گرایش دارد و تا به امروز بایدن با حدود 60 درصد آرا بالاتر از ترامپ قرار گرفته است.

وی در مورد احتمال پیروزی یا شکست ترامپ در انتخابات گفت:اگر ترامپ بتواند تا پیش از انتخابات واکسن کرونا را در آمریکا توزیع کند قطعا رای بیشتری دریافت خواهد کرد. مسئله دیگری که می تواند در تعداد آرا ترامپ تاثیرگذار باشد رای گیری های پستی است، زیرا بیشتر افرادی که در این رای گیری های پستی شرکت می کنند دموکرات هستند و جمهوری خواه ها بیشترا پای صندوق رای حاضر خواهند شد. در صورتی که ترامپ شرایط را به سمتی ببرد که رای های پستی خوانده نشود احتمال پیروزی اش بسیار بیشتر می شود.

خوش چشم در انتها گفت: اخبار و شنیده های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه این انتخابات نسبت به انتخابات ادوار گذشته ریاست جمهوری آمریکا متفاوت است و احتمال هرج و مرج و زد وخورد پس از آن بسیار بالاست.

مناظره اول انتخابات آمریکا صحنه اتهام زنی دو رقیب بود

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا مهمان دیگر برنامه بحث روز بود که درباره مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ گفت: از پیش از مناظره پیش بینی می شد که با توجه به شرایطی که آمریکا در آن قرار گرفته است جدال سنگینی بین دو نامزد شکل بگیرد. به هر حال فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا بسیار ملتهب است و جامعه این کشور به شدت دو قطبی شده است و قابل پیش بینی بود که بایدن و ترامپ به یکدیگر به صورت لفظی حمله کنند. اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 آمریکا با توهین های مکرر دو نامزد به یکدیگر و صحبت های گزنده طرفین حتی به خانواده های آنان نیز کشیده شد.

وی ادامه داد: این در حالی بود که مردم آمریکا انتظار داشتند برنامه های بایدن و ترامپ برای اداره کشورشان را بشنوند، اما در این مناظره جز دعوای لفظی و اتهام زنی چیز دیگری مشاهده نکردند.

ابوالفتح در پاسخ به این سوال که اینکه کدام نامزد برنده مناظره اول بوده است عنوان کرد:به نظر می رسد بسیاری از مردم آمریکا معمولا سه یا چهار روز مانده به برگزاری انتخابات تصمیم خود را می گیرند که به کدام نامزد رای دهند و این مناظره های اولیه تاثیری بر رای نهایی آن ها نخواهد داشت. در اولین مناظره به دلیل اینکه دو طرف بیشتر به اتهام زنی و استفاده از الفاظ نامناسب پرداختند و برنامه خاصی ارائه نکردند نمی توان گفت که برنده مناظره چه کسی بود.

وی در انتها گفت: به دلیل اینکه آمریکا همواره در امور کشور های دیگر دخالت می کند نتیجه این انتخابات برای رقبای اروپایی و آسیایی این کشور مهم است و من فکر می کنم این احتمال وجود دارد که در این دوره به دلیل شرایط خاص حاکم بر آمریکا مشارکت بالاتر برود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12030

به "مناظره بایدن و ترامپ چهره واقعی آمریکا را به نمایش گذاشت، احتمال هرج و مرج و زد و خورد پس از انتخابات زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناظره بایدن و ترامپ چهره واقعی آمریکا را به نمایش گذاشت، احتمال هرج و مرج و زد و خورد پس از انتخابات زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید