شما بگویید: آیا گوشی شیائومی می نوت 10 ارزش خرید دارد؟

به گزارش دَبی بلاگ، در این مقاله قصد داریم با آنالیز بعضی از قابلیت های ویژه گوشی شیائومی می نوت 10 به این نتیجه برسیم که آیا این گوشی ارزش خرید بالایی دارد یا خیر!

شما بگویید: آیا گوشی شیائومی می نوت 10 ارزش خرید دارد؟

گوشی شیائومی می نوت 10 اولین گوشی هوشمندی است که با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی گردیده که وضوح تصاویر آن حدودا 13 برابر یک تلویزیون 4K است. همچنین می نوت 10 اولین گوشی هوشمندی است که از 5 لنز دوربین با کاربردهای مختلف بهره می برد. (برخلاف نوکیا 9 PureView هر لنز دوربین در این گوشی نقش متفاوتی را بر عهده دارد.)

اما با همه این اوصاف می نوت 10 یک گوشی میان رده محسوب می شود که مناسب عکاسی طراحی شده. قلب تپنده این محصول را یک پردازنده اسنپدراگون 730G ساخت شرکت کوالکام تشکیل می دهد که از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. اما با این حال یک پرچم دار به حساب نمی آید. به همین دلیل سرعت فریم ثبت ویدیو با دوربین توانمند این گوشی در وضوح 2160p به 30 فریم محدود می شود و حتی دیگر خبری از رم 12 گیگابایتی هم در آن نخواهد بود.

می نوت 10 در کنار پردازنده اسنپدراگون 730G از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 نیز بهره می برد که همه این موارد این گوشی را به یکی از میان رده های بسیار ارزشمند بازار تبدیل می نماید. اما اینطور که به نظر می رسد می نوت 10 نام نسخه جهانی این گوشی است که قرار است مدتی بعد نسخه پرو آن با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شود که دوربین 108 مگاپیکسلی آن هم با اندکی تغییر همراه خواهد بود. همین گوشی نیز با آنالیز های وب سایت معتبر Dxomark، توانست با کسب امتیاز 121 در بخش دوربین، هم تراز با گوشی قدرتمند هواوی میت 30 پرو در صدر جدول قرار گیرد.

بنابراین باید گفت کیفیت عکاسی و فیلم برداری با این گوشی در یک کلام فوق العاده است! به همین خاطر بی راه نخواهد بود اگر بگوییم می نوت 10 میان رده ای است که در بخش دوربین تقریبا هیچ پرچم داری یارای رقابت با آن را ندارد. در خصوص نام گذاری این محصولات نیز باید به این نکته اشاره کنیم که نام محصولی که در چین عرضه می شود Mi CC9 پرو و Mi CC9 پرو پرمیوم نام خواهد داشت که به ترتیب جایگزین می نوت 10 و می نوت 10 پرو خواهند شد.

شیائومی Mi CC9 پرو با دوربین پنج گانه 108 مگاپیکسلی رسما معرفی گردید

به دوربین بر می گردیم. جایی که شاهد استفاده از 5 لنز مجزا هستیم. همچنین این اولین بار است که گوشی هوشمندی با دو لنز تله فوتو معرفی می شود. یک لنز 50 میلی متری با قابلیت بزرگ نمایی 2 برابری که بهترین گزینه برای عکاسی پرتره به حساب می آید. دیگر لنز تله فوتو این محصول از قابلیت بزرگ نمایی 5 برابری اپتیکال، 10 برابری هیبریدی و 50 برابری دیجیتال برخوردار است که قادر است تصاویر با کیفیتی را نیز ثبت کند. به طور کلی دوربین های این گوشی را یک لنز فوق عریض، عریض، تله فوتو با بزرگ نمایی 2 برابر و تله فوتو با بزرگ نمایی 5 برابری و یک لنز ماکرو برای تصویربرداری نزدیک از اجسام تشکیل می دهند.

از آن جایی که لنز ماکرو در این گوشی قادر به ثبت ویدیو نیست باید بگوییم کیفیت فیلم برداری 4 لنز دیگر بسیار خوب است. در خصوص نکته اول هم باید افزود اگرچه لنز ماکرو در این گوشی فیلم برداری نمی نماید اما لنز فوق عریض از حالت فیلم برداری ماکرو پشتیبانی می نماید.

شیائومی ترجیح داده برای می نوت 10 از یک نمایشگر 6.47 اینچی با وضوح +1080p استفاده کند که اندکی از نمایشگر گوشی ردمی K20 بزرگ تر بوده اما از کیفیت مشابهی برخوردار است. این نمایشگر بسته به نوع تنظیماتی که انتخاب می کنید از استاندارد HDR10 و DCI-P3 نیز پشتیبانی می نماید. کیفیت این محصول در زیر نور خورشید و به طور کلی در نور روز کاملا رضایت بخش است و مشکل خاصی در آن دیده نمی شود. اگر بخواهیم خیلی به نمایشگر این محصول سخت بگیریم می توان گفت عدم پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی و همچنین صفحه خمیده آن می تواند بزرگ ترین نکته آزاردهنده در خصوص می نوت 10 باشد.

شیائومی از گوشی میان رده ردمی نوت 8T رونمایی کرد

البته برای بعضی ها این نقاط ضعف خود به نوعی نقاط قوت محسوب می شوند. چر که مصرف انرژی را کاهش داده و لذا مدت زمان بیشتری را می توانند از گوشی خود استفاده نمایند. البته باتری 5260 میلی آمپر ساعتی این محصول به قدری خوب هست که بتوان روی دوام بالای آن حساب کرد. این باتری بزرگ از شارژر سریع 30 واتی نیز پشتیبانی می نماید که در عرض یک ساعت می تواند گوشی را تماما شارژ کند و در مدت نیم ساعت نیز شارژ گوشی را از 0 به 57 برساند.

نکته جالب در خصوص می نوت 10 این است که شیائومی آن را به جک 3.5 میلی متری صدا و حسگر مادون قرمز مجهز نموده! قابلیت هایی که برای محصولات ساخته شده در سال 2019 کم کم در حال محو شدن هستند. با این اوصاف این کار شیائومی واقعا تحسین برانگیز است. چرا که هنوز شمار زیادی از کاربران ترجیح می دهند گوشی محبوبشان از جک 3.5 میلی متری برخوردار باشد.

می نوت 10 را می توان ترکیبی از یک محصول فوق العاده و به اندازه کافی خوب دانست. چون از یک طرف از نظر عکاسی و فیلم برداری حرف اول را می زند از طرفی دیگر هم ذاتا یک میان رده به حساب می آید. در این مواقع مسلما قیمت هست که حرف نهایی را خواهد زد. مسلما حدس زده اید که می نوت 10 نباید گوشی ارزان قیمتی باشد و خب چنین هم نیست! شیائومی برای گوشی جدید خود قیمت 550 یورو را در نظر گرفته که این قیمت در مدل پرو با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به 650 یورو افزایش می یابد. (این مدل از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی نماید.)

مدل پرو این محصول تقریبا قیمتی برابر با وان پلاس 7T پرو داشته و 150 یورو نیز بیشتر از شیائومی Mi 9T پرو و ریل می X2 پرو است! سه محصولی که از پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 855 پلاس و 855 بهره می برند و اگر از دوربین فاکتور بگیریم ارزش خرید به مراتب بالایی به نسبت می نوت 10 دارند.

اما انتخاب نهایی مثل همواره به کاربر بر می شود. بنابراین به عنوان یک کاربر گوشی هوشمند ترجیح می دهید تجربه عکاسی بی نظیری را با دوربین 108 مگاپیکسلی شیائومی تجربه کنید یا فکر می کنید قدرت سخت افزاری کلی یک گوشی است که ارزش خرید آن را مشخص می نماید؟

به نظر شما شیائومی می نوت 10 ارزش خرید دارد؟

منبع: gsmarena

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3951

به "شما بگویید: آیا گوشی شیائومی می نوت 10 ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید: آیا گوشی شیائومی می نوت 10 ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید