شرودر: هشدار آمریکا به آلمان درباره همکاری با هوآوی تهدیدی گستاخانه است

به گزارش دَبی بلاگ، صدراعظم اسبق آلمان انتقاد شدیدی به تهدید اخیر سفیر آمریکا علیه برلین در صورت همکاری با شرکت چینی هوآوی وارد نموده و خواهان اتخاذ سیاست های مستقل از آمریکا و نزدیکی بیشتر به روسیه و چین شد.

شرودر: هشدار آمریکا به آلمان درباره همکاری با هوآوی تهدیدی گستاخانه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، گرهارد شرودر، صدراعظم اسبق آلمان در واکنش به تهدید اخیر سفیر آمریکا علیه آلمان در صورت همکاری های برلین با شرکت چینی هوآوی در پروژه نسل پنجم اینترنت تأکید کرد که این هشدار آمریکا تهدیدی گستاخانه است. شرودر خواهان نزدیکی بیشتر به چین و روسیه شد.

گرنل اخیراً در نامه ای تهدیدآمیز به وزارت اقتصاد آلمان تهدید نموده است که در صورت مشارکت برلین با شرکت چینی هوآوی در ساخت نسل پنج اینترنت همکاری های اطلاعاتی خود را با این کشور کاهش داده و یا آن را محدود می نماید.

به نوشته رسانه های آلمانی، سفیر آمریکا در آلمان در این نامه هشدار داده است که در صورت همکاری با شرکت هوآوی، اطلاعات امنیتی کمتری را نسبت به قبل در اختیار آلمان خواهد گذاشت.

چندی پیش نیز وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای اروپایی درباره به کارگیری فناوری شرکت هوآوی هشدار داده بود.

دونالد ترامپ قانونی را امضا نموده است که دولت آمریکا را از معامله با شرکت هایی که فناوری هوآوی را به کار می گیرند منع می نماید.

در همین راستا، ریچارد گرنل سفیر آمریکا مدعی شد که در صورت مشارکت هوآوی یا دیگر شرکت های چینی در پروژه اینترنت نسل 5 آلمان، واشنگتن دیگر نمی تواند همکاری اطلاعاتی با برلین را در سطح فعلی حفظ کند.

وی در نامه خود خطاب به وزیر اقتصاد آلمان، مدعی شد: سیستم های ارتباطی امن برای همکاری اطلاعاتی نظامی 2 کشور ضروری هستند.

گرهارد شرودر روز گذشته در سخنانی در نشست روزنامه هندلزبلات در برلین در واکنش به این تهدید آمریکا تأکید کرد که دولت آمریکا از دلایل صرفاً مالی انتظار دارد که آلمان کنار این کشور قرار گیرد.

شرودر همچنین توضیح داد که اگر او در حال حاضر صدراعظم آلمان بود در این راستا کوشش می کرد که اروپا یک استقلال نسبی از سیاست مالی و خارجی آمریکا به دست آورد. وی گفت: ما منافع دیگری در نزدیکی با چین داریم. ما همچنین منافع زیاد دیگری در نزدیکی با روسیه داریم.

وی اضافه کرد: روسیه به عنوان یک بازار برای آلمان مهم است؛ همچنین از دلایل سیاست خارجی این مسئله ضرورت دارد که ما نزدیکی با روسیه را حفظ کنیم.

شرودر همچنین تبعیت از آمریکا در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم2 را رد نموده گفت: ما نمی توانیم در این راستا آن گونه که آمریکایی ها از ما انتظار دارند رفتار کنیم.

شرودر در بخش دیگری از سخنانش به بحث ها درباره آینده صدراعظمی مرکل پرداخته گفت: حزب دموکرات مسیحی آلمان به دلیل کناره گیری مرکل از ریاست این حزب گرفتار یک معضل استراتژیک شده است. مرکل که دیگر نمی خواهد به عنوان نامزد صدراعظمی آلمان وارد عرصه گردد باید حالا در این باره فکر کند که او چه موقع می خواهد از این سمت کناره گیری کند. اگر مرکل به عنوان یک سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی تا خاتمه این دوره قانونگذاری در سال 2021 در سمت خود باقی بماند حزب دموکرات مسیحی مسائل بزرگی در مبارزات انتخاباتی پیدا می نماید، در این صورت مرکل باید به ملت خود بگوید که شما باید حزب من را انتخاب کنید تا به این ترتیب کس دیگری صدراعظم این کشور گردد.، من این را غیرممکن می دانم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 539

به "شرودر: هشدار آمریکا به آلمان درباره همکاری با هوآوی تهدیدی گستاخانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرودر: هشدار آمریکا به آلمان درباره همکاری با هوآوی تهدیدی گستاخانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید