شبکه های اجتماعی ترامپ را تحریم کردند

به گزارش دَبی بلاگ، شبکه های اجتماعی به دنبال ناآرامی ها اخیر در آمریکا و در واکنش نسبت به پستهای ترامپ به یک باره به رئیس جمهور آمریکا پشت نموده و حساب های کاربری وی را مسدود کردند.

شبکه های اجتماعی ترامپ را تحریم کردند

خر هفته گذشته همزمان با برگزاری نشست کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در توئیتر و فیس بوک حامیانش را به اعتراض در مقابل کنگره و تظاهرات برای تقلب در انتخاب ریاست جمهوری این کشور دعوت کرد.

در پی این دعوت عده ای از هواداران وی با رفتار خشونت آمیز به کنگره آمریکا حمله کردند و خسارت هایی به بار آوردند. همچنین طی این رویداد 4 نفر کشته شدند.

هرچند ترامپ در پیغام های بعدی خود در شبکه اجتماعی توئیتر خواهان آرامش شد اما از هوادارانش نخواست به منازل خود بازگردند.

در چنین شرایطی شبکه های اجتماعی و شرکت های فناوری یکی پس از دیگری نسبت به اقدامات ترامپ واکنش نشان دادند. اکنون پس از دو روز پس از حمله حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا، شبکه های اجتماعی دسترسی رئیس جمهور آمریکا به پلتفرم هایشان را ممنوع نموده اند.

درهمین راستا فیس بوک، اسنپ چت و توئیچ (شبکه اجتماعی مخصوص گیمرها) حساب کاربری ترامپ را به مدت نامعینی مسدود کردند.

حساب کاربری فیس بوک و اینستاگرام ترامپ مسدود شد

پس از این رویدادها مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک بیان کرد: این پلتفرم و اینستاگرام حساب های کاربری دونالد ترامپ را به مدتی نامحدود و حداقل دو هفته آینده مسدود نگه می دارند.

البته پیش از این، فیس بوک و اینستاگرام حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا را به مدت 24 ساعت مسدود نموده بودند. اما پس از آن زاکربرگ ادعا کرد اجازه به ترامپ برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی خطر بالایی در بر دارد.

نامه 350 کارمند توئیتر برای مسدود کردن حساب ترامپ

در واکنش به رویدادهای مذکور، توئیتر نخست به طور موقت حساب کاربری ترامپ را مسدود کرد. به طور دقیق تر توئیتر ابتدا بازنشر و لایک توئیت های مروج خشونت ترامپ را ممنوع نمود و سپس دسترسی وی به حساب کاربری اش به مدت 12 ساعت معلق شد. همچنین به رئیس جمهور آمریکا هشدار داده شد در صورت نقض قوانین، توئیتر حساب کاربری وی به طور دائمی مسدود می گردد.

تصمیم توئیتر برای تعلیق حساب کاربری ترامپ در حالی اجرا می گردد که به گفته تویئتر روز گذشته او 2 توئیت خلاف قوانین این پلتفرم منتشر کرد.

از سوی دیگر نشریه واشنگتن پست در گزارشی نوشت حدود 350 کارمند توئیتر در نامه ای از جک دروسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر و دیگر مدیران این پلتفرم خواسته اند تا حساب کاربری دونالد ترامپ را به طور دائم مسدود نمایند.

در نامه این گروه از کارمندان آمده است: ما نقشی بی سابقه در جامعه مدنی داریم و چشمان دنیا به ما دوخته شده است. تصمیم های ما در هفته گذشته جایگاهمان را در تاریخ تعیین می نماید. در بخش دیگری از نامه آمده است: با وجود کوشش ها برای ایجاد گفتگوی عمومی، اما به عنوان بلندگوی ترامپ ما به رویدادهای خشونت آمیز ششم ژانویه دامن زدیم.

این درحالی است که بامداد امروز توئیتر بیان کرد حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همواره مسدود نموده است. این شبکه اجتماعی دلیل اقدام خود را نقض قوانینش بیان کرد.

توئیتر در بیانیه خود بیان کرد با آنالیز دقیق تر پیغام های وی در شبکه اجتماعی به دلیل ریسک تحریک بیشتر خشونت آن را برای همواره مسدود نموده است. این حساب کاربری بیش از 88 میلیون کاربر در سراسر دنیا داشت.

همچنین طبق سیاستهای توئیتر، یک حساب کاربری جداگانه نمی تواند از سوی ترامپ در این شبکه فعالیت کند. علاوه بر این موارد حساب کاربری کمپین ترامپ نیز به طور دائمی مسدود شد. توئیتر حساب کاربری بعضی از نزدیکان ترامپ را نیز تعلیق کرد. مایکل فلین مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید یکی از افرادی است که در این شبکه اجتماعی تعلیق شده است. علاوه بر او سیدنی پاول عضو تیم حقوقی ترامپ نیز از سوی توئیتر تحریم شده است.

واکنش اتحادیه کارگری گوگل به ضعف پاسخگویی یوتیوب

به نوشته ورج، اتحادیه کارگری آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز در سایه رویدادهای مذکور از یوتیوب خواست تا به طور دائم رئیس جمهوری فعلی آمریکا را ممنوع کند. این اقدام نشان می دهد اتحادیه کارگری تازه تأسیس شده، سعی دارد تا بر موضوعاتی فراتر از حقوق کارگری تأثیرگذار باشد.

این درحالی است که روز چهارشنبه یوتیوب ویدئویی از ترامپ را حذف کرد که در آن به حمله به کنگره اشاره نموده بود. این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو بیان کرد، محتوای مذکور برخلاف قوانینش است. همچنین یوتیوب بیان کرد، طی ماه گذشته هزاران ویدئو مربوط به اخبار جعلی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را حذف نموده از جمله چند ویدئویی که دونالد ترامپ در کانال خود در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته بود.

با این وجود اتحادیه کارگری آلفابت این واکنش ها را کم رمق و ناکافی خواند و در بیانیه این اتحادیه آمده است: یوتیوب میخواهد قوانین پلتفرم را برای دونالد ترامپ اجرا کند و به جای حذف او به طور کامل از شبکه اجتماعی، به حذف تنها چند ویدئو بسنده نموده است.

این درحالی است که یوتیوب اعلام نموده بود کانال هایی که ویدئوهایی درباره ادعاهای گسترده تقلب در انتخابات را حذف می نماید.

در بیانیه این شرکت آمده بود: به دلیل رویدادهای اخیر و با توجه به آنکه نتایج انتخابات تأیید شده اند، با کانال هایی که ویدئوهای جدید با محتوای خلاف قوانین ما پست نمایند، برخورد می گردد.

چنین کانال هایی پس از یک بار پست محتوای خلاف قوانین به مدت یک هفته از ثبت پست ممنوع می شوند. در صورتی که این فرایند طی 90 روز 3 بار تکرار گردد، یوتیوب برای همواره کانال مذکور را مسدود می نماید.

تحریم ترامپ در اسنپ چت

اما فیس بوک و توئیتر تنها پلتفرم های اجتماعی نبودند که دونالد ترامپ را ممنوع نمودند. ایندپندنت در گزارشی در این باره نوشت: شبکه اجتماعی آمریکایی اسنپ چت (اپ ارسال و دریافت تصاویر مخصوص تلفن همراه) نیز به تحریم رئیس جمهور آمریکا پیوست. ریچل راکوزن سخنگوی این شبکه اجتماعی در بیانیه ای در این باره گفت: ما حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را قفل کردیم.

به این ترتیب تا زمانیکه ممنوعیت از سوی اسنپ چت برطرف نگردد، وی قادر به اشتراک گذاری محتوای جدید نخواهد بود. دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی حدود 2 میلیون کاربر دارد و هنوز تعیین نیست آیا دسترسی او به اپلیکیشن دوباره فراهم خواهد شد یا خیر. این شبکه اجتماعی همچنین از ترویج حساب کاربری ترامپ نیز خودداری و بیان کرد اصوات مروج خشونت نژادی و بی عدالتی را گسترش نمی دهد.

به نوشته نشریه گاردین، این اقدامات در حالی انجام می گردد که چند روز دیگر دوره ریاست جمهوری ترامپ انتها می یابد و کارشناسان حقوق بشر معتقدند چنین ممنوعیت هایی بسیار کوچک هستند و البته بسیار دیر اجرا شده اند.

آنها از مدت ها قبل نسبت به افزایش اخبارجعلی و خشونت طلبی در شبکه های اجتماعی و نقش رئیس جمهور آمریکا در دامن زدن به آن هشدار داده بوده اند.،مهر

بیشتر بخوانیم: صدای دونالد ترامپ در فضای مجازی خاموش شد

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14868

به "شبکه های اجتماعی ترامپ را تحریم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های اجتماعی ترامپ را تحریم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید