روایت تحلیلگر نظامی آمریکا از بازندگان وقایع اخیر در سوریه

به گزارش دَبی بلاگ، ایرنا نوشت: مارک هرتلینگ (Mark Hertling) ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در تحلیلی پیرامون عقب نشینی آمریکا از مناطق شمالی سوریه و در پی آن حمله ترکیه به این مناطق گفت : این اقدام از لحاظ استراتژی دارای برندگان و بازندگانی است که آمریکا، دولت های اروپایی و ناتو از بازندگان بزرگ آن به شمار می روند.

روایت تحلیلگر نظامی آمریکا از بازندگان وقایع اخیر در سوریه

هرتلینگ روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: آنچه مشکل ساز بوده و بسیار مایه نگرانی است، این می باشد که ترکیه در این حملات از نیروهای نیابتی استفاده می کند.

وی که پیشتر فرماندهی ارتش هفتم آمریکا را برعهده داشت، افزود: در آینده نه تنها ما شاهد درگیری بین نیروهای ترکیه و سوریه خواهیم بود، بلکه شاهد تنش بین نیروهای حامی ترکیه با روس ها هم خواهیم بود، آنگاه ترکیه به عنوان یک عضو ناتو برای مقابله با این موضوع چه خواهد کرد و آیا دیگر اعضای ناتو از آنکارا حمایت می کنند.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ادامه داد: هرچه به جلو می رویم وضعیت پیچیده تر می شود، آمریکا و وزیر خزانه داری دولت ترامپ از اعمال تحریم اقتصادی علیه ترکیه حرف می زنند، همگان می دانیم که اجرای تحریم های اقتصادی و اثر کردن آن ماه ها بطول می انجامد واین اقدام نمی تواند تاثیری فوری بر انتها بخشیدن این تهاجم دراین بخش از سویه داشته باشد.

هرتلینگ افزود:درسطوح استراتژیک این جنگ دارای برندگان و بازندگانی در کوتاه مدت و در دراز مدت است که برندگان آن ایران، روسیه، ترکیه و دولت دمشق است و بازندگان بزرگ این ماجرا آمریکا، دولت های اروپایی و کشورهای عضو ناتو می باشند که باید در انتظار موج پناهجویان باشند.

وی ادامه داد:آنچه بیش از همه مرا نگران می کند این است که دیگر کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان این اقدام ترکیه را محکوم کردند و آمریکا که عضو سازمان ملل و ناتو است و این جنگ را هموار کرد، هنوز این اقدام (آنکارا) را محکوم نکرده است.

وی گفت: دولت ترامپ هنوز با یک بحران عمده روبرو نشده اما این امر می تواند آغاز چنین بحرانی در این دولت باشد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح با اعلام اردوغان در روز چهارشنبه 17 مهر ماه پس از آن آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا پیش از آن خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه را اعلام کرد.

این عملیات، با مخالفت های منطقه ای و بین المللی زیادی روبه رو شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه، صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده اند.

اتحادیه اروپا در مخالفت با حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا را تهدید به تحریم کرد؛ تحریمی که تهدید نخست وزیر ترکیه را به همراه داشت.

اردوغان هفته گذشته به کشورهای اروپایی هشدار داد که که ترکیه دروازه های خود را به روی سه میلیون و 600 هزار پناهجوی سوری برای ورود به خاک اتحادیه اروپا خواهد گشود.

ارتش ترکیه از سال 2016 به این طرف در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا چهار فروردین 97) با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

310311

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3243

به "روایت تحلیلگر نظامی آمریکا از بازندگان وقایع اخیر در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت تحلیلگر نظامی آمریکا از بازندگان وقایع اخیر در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید