رئیس بزرگترین شرکت نفتی سعودی برکنار شد

به گزارش دَبی بلاگ، فارس نوشت: دولت سعودی با کنار گذاشتن خالد الفالح از ریاست شرکت آرامکو راستا واگذاری این شرکت عظیم نفتی به بخش خصوصی را هموار کرد.

رئیس بزرگترین شرکت نفتی سعودی برکنار شد

دولت عربستان سعودی شب گذشته (دوشنبه) یاسر الرمیان رئیس صندوق سرمایه گذاری های عمومی را به جای خالد الفالح به ریاست شرکت نفتی آرامکو برگزید.

به نوشته روزنامه الریاض سعودی، خالد الفالح وزیر انرژی سعودی که اخیرا بخش وسیعی از صندلی و اختیارات خود را از دست داده در صفحه توئیتر خود با تبریک به یاسر الرمیان و آرزوی موفقیت برای وی نوشت که انتخاب وی جهت واگذاری شرکت آرامکو به بخش خصوصی را هموار می نماید.

روز آدینه گذشته بخش صنعت و معدن از وزارت انرژی سعودی جدا شد و از این رو صندلی خالد الفالح به شدت تنزل پیدا کرد.

به گفته بعضی منابع عربی خالد الفالح وزیر انرژی و صنعت و معدن سابق و وزیر انرژی فعلی، مخالف واگذاری شرکت آرامکو است و با کنار رفتن وی از ریاست این شرکت، جهت پذیره نویسی و عرضه بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس هموار می گردد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز روز شنبه در گزارشی به نقل از منابع داخلی عربستان نوشت که ولی عهد سعودی خالد الفالح را مسئول کاهش جذب سرمایه گذاری می داند.(+) بنابراین به نظر می رسد ستاره اقبال وی که روزگاری نزدیکترین افراد به محمد بن سلمان محسوب می شد نیز به مرور در حال افول است.

خالد الفالح از سال 2015 ریاست شرکت آرامکو و از سال 2016 تا کنون وزارت انرژی را برعهده دارد.

2323

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2617

به "رئیس بزرگترین شرکت نفتی سعودی برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس بزرگترین شرکت نفتی سعودی برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید