در کشور متولی سرمایه گذاری داخلی نداریم

به گزارش دَبی بلاگ، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: در کشور سازمان سرمایه گذاری خارجی داریم، اما هیچ فردی در داخل کشور متولی سرمایه گذاری داخلی نیست.

در کشور متولی سرمایه گذاری داخلی نداریم

به گزارش خبرنگاران، بابک دین پرست در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، اظهار کرد: در کشور سازمان سرمایه گذاری خارجی داریم، اما هیچ فردی در داخل کشور متولی سرمایه گذاری داخلی نیست.

وی اضافه کرد: قریب به دو سال است که در زمینه اصلاح آیین نامه مربوطه پیگیری هایی می کنیم و به کمیسیون مالی مجلس رفته و برگشته که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

دین پرست توضیح داد: برای نخستین بار وزارت کشور در سال گذشته به دلیل نگاه ویژه به بخش خصوصی با روسای اتاق بازرگانی، اصناف، تعاون و خانه معدن تفاهمنامه امضاء و برای یاری به آنها اعلام آمادگی نموده است.

وی اعلام کرد: در زمینه پنجره واحد الکترونیکی یکی دو استان از جمله اصفهان کارهای خوبی انجام داده و در این زمینه همه ظرفیت های استان معین شده و هر مجوز قانونی به عنوان مثال برای احداث یک هتل ضروری است، صادر و در نرم افزار تعبیه شده و فقط جای اسم خالی است و وقتی سرمایه گذاری بخواهد کار کند، این فرم پر می گردد و مجوزها به او ارائه می گردد و همه دستگاه ها اختیارات را اعلام و مجوزها را صادر نموده اند.

معاون وزیر کشور گفت: سامانه صدور مجوزهای کسب و کار از ابتدای مرداد ماه سال قبل در کشور فعال شده که 43 هزار و 520 درخواست مجوز در سطح کشور در این سامانه ثبت شده که 11 هزار و 493 مورد معادل 26 درصد مجوز صادر شده است.

وی مطرح نمود: در استان کرمان یک هزار و 68 درخواست مجوز در این سامانه ثبت شده و 389 مورد معادل 36 درصد صادر شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

دین پرست اظهار کرد: قوانین متعدد و متناقض مشکلاتی ایجاد نموده است و اینقدر آیین نامه به دولت می آید و ابلاغ می گردد که خسته کننده شده و اذیت کننده است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده درباره مشکل مالیاتی فعالان مالی گفت: کوشش می کنیم مسئله تقسیط بدهی بدهکار مالیاتی را حل کنیم.

معاون هماهنگی امور مالی وزارت کشور گفت: مشکل طلب زغال سنگ کرمان از ذوب آهن اصفهان را پیگیری خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور را به ریاست وزیر کشور داریم که مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و 10 سال در حوزه امنیتی بوده و بیش از یک سال در حوزه مالی فعالیت می نماید که 9 استان از جمله کرمان در این شورا قرار دارند.

دین پرست اعلام کرد: تصویب نامه توسعه و تجهیز سرمایه گذاری در این مناطق را در دی ماه 89 داشته ایم که آذرماه سال گذشته در دولت اصلاح شده و تسهیلات ویژه ای برای بخش خصوصی دارد.

وی توضیح داد: از موارد تسهیلات این تصویب نامه این است که همه سرمایه گذاری های صورت گرفته توسط بخش خصوصی، تعاونی و کسب و کارهای خرد و خانگی در این مناطق توسط دولت و به وسیله نظام بیمه کشور در برابر حوادث ضدامنیتی به صورت صد در صد بیمه می گردد.

معاون وزیر کشور اعلام کرد: بند دیگر این تصویب نامه می گوید نرخ سود تسهیلات ریالی و ارزی و تسهیلات سرمایه در گردش برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، معدنی، گردشگری، خدماتی و فرهنگی تا خاتمه برنامه ششم توسعه در این 9 استان به میزان 50 درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مصوب می گردد.

وی توضیح داد: همچنین سقف اعتباری و اختیار بانک ها در این استان ها 30 میلیارد تومان و 20 میلیون دلار است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1596

به "در کشور متولی سرمایه گذاری داخلی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کشور متولی سرمایه گذاری داخلی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید