درخواست 82 سازمان از شورای حقوق بشر برای توقف سرکوب ها در الجزایر

به گزارش دَبی بلاگ، همزمان با شروع چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، گروه های حقوق بشری از کشورهای شرکت نماینده در این نشست خواستند، اوضاع بد حقوق بشری و تداوم عملیات سرکوب فعالان و روزنامه نگاران در الجزایر را حل نمایند.

درخواست 82 سازمان از شورای حقوق بشر برای توقف سرکوب ها در الجزایر

وبسایت دیده بان حقوق بشر متن پیغام مشترکی که به وسیله 82 سازمان حقوق بشری پیرامون شرایط حقوق بشر در الجزایر به امضا رسیده را منتشر کرد.

در این پیغام تصریح شده است که در الجزایر تظاهرنمایندگان مسالمت آمیز، روزنامه نگاران، گروه های جامعه مدنی، مدافع حقوق بشر، سندیکاها و وکلای مدافع و حتی احزاب سیاسی سرکوب می شوند.

در این پیغام از کشورهای شرکت نماینده در نشست شورای حقوق بشر خواسته شده جنایت انگاری آزادی تشکیل گروه ها و تجمع مسالمت آمیز در الجزایر را محکوم نمایند.

سازمان های حقوق بشری در این پیغام با بیان اینکه در الجزایر استفاده افراطی از زور، آوارگی اجباری تظاهرنمایندگان، ایجاد رعب و وحشت در میان آنها، تداوم پیگردهای اجباری قضایی تظاهرنمایندگان وجود دارد، بر لزوم مقابله با کمپین سرکوب وحشیانه تاکید شده است .

سازمان های مذکور خواهان انجام تحقیقات فوری و مستقل درباره ادعاهای شکنجه و بدرفتاری از جمله ادعای تجاوز جنسی، جسمی و روحی در جریان بازداشت، تجاوز جنسی در جریان تظاهرات به تظاهرنمایندگان شدند و از مقامات الجزایر خواستند تمامی عملیات بازداشت و محاکمه های اجباری را متوقف و همه بازداشتی ها را آزاد نمایند.

در پی از سرگیری اعتراضات مردمی مسالمت آمیز در فوریه 2021، دولت الجزایر موج جدیدی از بازداشتی ها و آزار و اذیت معترضان را شروع نموده است.، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18729

به "درخواست 82 سازمان از شورای حقوق بشر برای توقف سرکوب ها در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 82 سازمان از شورای حقوق بشر برای توقف سرکوب ها در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید