خرید توافقی گل نرگس در خوسف آغاز شد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر تعاون روستایی خوسف از آغاز خرید توافقی گل نرگس از کشاورزان این استان خبر داد.

خرید توافقی گل نرگس در خوسف آغاز شد

محمدعلی قلندری اسفدن در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 24 هکتار از اراصی خوسف زیر کشت گل نرگس است که از این میزان بیش از 12 میلیون شاخه گل نرگس برداشت می شود.

وی با اشاره به فعالیت 130 بهره بردار در این حوزه، اضافه نمود: در راستای کوتاه کردن دست دلالان و ایجاد بازار فروش، یک شرکت تعاونی در خوسف در سال گذشته بیش از 125 هزار شاخه گل نرگس به مبلغ 60 میلیون تومان به صورت توافقی از کشاورزان خریداری کرده است.

مدیر تعاون روستایی خوسف با اشاره به توزیع نهال درخت عناب و زرشک توسط این شرکت، اظهار کرد: نهال درخت گل محمدی، زیتون، انار و سنجد نیز در فصل کاشت این درختان توزیع خواهد شد.

قلندری ادامه داد: اولین مرکز خرید توافقی گل نرگس خراسان جنوبی طی سال گذشته در شهرستان خوسف راه اندازی شد تا گل نرگس را به صورت توافقی از نرگس کاران خریداری کند.

وی گفت: این محصول به استان های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان برای فروش ارسال می شود.

مدیر تعاون روستایی خوسف یادآور شد: این شرکت تعاونی با کمبود نقدینگی روبرو است که در این راستا برای اخذ تسهیلات لازم از صندوق کارآفرینی امید در حال پیگیری هستیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13903

به "خرید توافقی گل نرگس در خوسف آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید توافقی گل نرگس در خوسف آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید