خبرنگاران وجود ویروس جهش یافته کرونا در کرمان اثبات نشده است

به گزارش دَبی بلاگ، کرمان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شرایط نارنجی شهرستان سیرجان گفت: هنوز وجود ویروس جهش یافته (انگلیسی) در این شهرستان و استان ثابت نشده است، اما اگر این ویروس شناسایی گردد باید رفتارها را تغییر دهیم.

خبرنگاران وجود ویروس جهش یافته کرونا در کرمان اثبات نشده است

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان اضافه کرد: شناسایی این ویروس فقط در تهران انجام می گردد، بنابراین تا زمان اثبات این موضوع، می توان گفت که در استان کرمان ویروس جهش یافته نداریم.

وی تاکید نمود: اگر ویروس جهش یافته در کرمان گردش پیدا کند، تمام این استان باید قرنطینه گردد، بنابراین از مردم می خواهیم متعهدانه پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا با این مشکل روبرو نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان توضیح داد: شرایط این استان بیش از یک ماه نسبتا پایدار است اما هشدارها ادامه دارد و نوسانات آماری مربوط به شرایط نارنجی شهرستان سیرجان است.

وی گفت: با توجه به اینکه سیرجان یک شهر مالی و دارای کارخانه است، تعطیلی آن لطمه مالی به استان کرمان وارد می نماید و باید قبل از دیر شدن همه نهادها و مردم در کنترل بیماری همکاری داشته باشند.

رشیدی نژاد ادامه داد: تمامی فعالیت های جمعی، جلسات اداری، افتتاح ها و بازدیدها باید متوقف گردد و به وسیله فضای مجازی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و استاندار کرمان گفت: طبق رصد آخرین شرایط ویروس کرونا، 12 شهر استان در شرایط آبی، 10 شهر در شرایط زرد کرونا قرار دارند و شهرستان سیرجان نیز در شرایط نارنجی است.

محمدصادق بصیری با اشاره به کنترل شدن ورودی های شهرستان سیرجان اضافه کرد: ممنوعیت تردد همچنان براساس شرایط شهرها پابرجا است و ورود خودروهای شخصی با پلاک سیرجان به شهرهای دیگر کشور ممنوع و همچنین ورود خودروهای غیربومی نیز به این شهرستان ممنوع است و فرمانداران منتظر ابلاغیه نمایند.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه این شرایط شهرها در رابطه با بیماری کرونا کاملا شنماینده است، باید با جدیت بیشتری پروتکل هنای بهداشتی را رعایت کنیم تا عیدی آرام و بدون دغدغه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: با توجه به نزدیکی به ایام تعطیلات عید نوروز، در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پیشنهاد دادیم که سفرها با نگاه کرونایی مدیریت گردد، اما سفر به شهرهای نارنجی و قرمز مجاز نیست و همچنین افرادی که دارای تست مثبت کرونایی هستند مجاز به سفر نیستند.

وی اضافه کرد: با توجه به شروع سفرها از اواخر سال، از 20 اسفندماه کنترل های جاده ای با حساسیت بیشتری انجام گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15841

به "خبرنگاران وجود ویروس جهش یافته کرونا در کرمان اثبات نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وجود ویروس جهش یافته کرونا در کرمان اثبات نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید