حریرچی: اهدای خون را در تابستان گرم پیش رو از قلم نیاندازید

به گزارش دَبی بلاگ، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ضمن اهدای خون، شهروندان را در هوای گرمی که برای تابستان پیش بینی شده است به اهدای خون و کمک بیماران فراخواند.

حریرچی: اهدای خون را در تابستان گرم پیش رو از قلم نیاندازید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از اداره کل انتقال خون استان تهران ایرج حریرچی که برای اهدای خون به مرکز انتقال خون وصال آمده بود، اهدای خون را یک ضرورت در روزهای همه گیری کووید 19 خواند و گفت: من همواره خون اهدا می کنم و شاهد هستم که محیط انتقال خون بسیار تمیز و ایمن است و دستور العمل های بهداشتی در آن رعایت می گردد.

وی تاکید نمود: شهروندان می توانند با خیالی آسوده ضمن رعایت فاصله گذاری و انجام پیشگیری های لازم اهدای خون را در برنامه این تابستان داغ قرار دهند زیرا روزهای گرم تابستان می تواند منجر به کاهش اهدای خون گردد و همه گیری کووید 19 هم مزید بر علت است.

به گزارش ایرنا هر چند سطح ذخایر خون در استان تهران اکنون پایدار است، اما با افزایش گرما در روزهای تابستان و بعلاوه اگر 2 تا 3 روز آمار اهدای خون کاهش یابد این سطح ذخیره هم کاهش خواهد یافت و شرایط ذخیره خون نگران نماینده خواهد بود و بنابراین احتیاج است اهدای خون بخصوص به وسیله اهدا نمایندگان مستمر (با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال) و باسابقه به صورت همیشگی و دایمی باشد.

بعلاوه شیوع گسترده ویروس کرونا و ایجاد نگرانی های زیاد در جامعه، یکی از دلایل جدی در کاهش آمارهای حضور و اهدای خون مردم است، اما اهدا نمایندگان خون اطمینان داشته باشند که مراکز اهدای خون به علت رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی در بالاترین سطح سلامت قرار گرفته است و به همین علت با اعتماد کامل برای اهدای خون مراجعه نمایند.

اکنون در کشور سالانه بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19389

به "حریرچی: اهدای خون را در تابستان گرم پیش رو از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریرچی: اهدای خون را در تابستان گرم پیش رو از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید