تنها 30 باب کتابخانه عمومی در استان کردستان مشارکتی است

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بانه که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار گردید، اظهار کرد: کتابخانه های مشارکتی می تواند سرانه فضای کتابخوانی به ویژه در روستاها را افزایش دهد.

تنها 30 باب کتابخانه عمومی در استان کردستان مشارکتی است

محمد مخدومی اسم کرد: بخشداری ها، شوراهای اسلامی و دهیاری ها می توانند نقش مهمی در راه اندازی و ایجاد کتابخانه های عمومی مشارکتی در همکاری با کتابخانه های عمومی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت 30 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، اعلام کرد: ارتقای کمی و کیفی این نوع کتابخانه ها مطابق با دستورالعمل ها از اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان است.

مخدومی افزود: هم اکنون 82 باب کتابخانه عمومی در استان فعال است که از این تعداد 52 باب نهادی و بقیه مشارکتی است و بالغ بر 22 هزار عضو در این کتابخانه ها عضویت دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با تقدیر از فرماندار بانه، افزود: حمایت مسئولان از کتابخانه های عمومی مایه دلگرمی متولیان این حوزه است و نقش مهمی در یاری به ارتقای سرانه مطالعه در جامعه دارد.

فرماندار بانه هم در ابتدای این جلسه با بیان اینکه شهرداری بانه در پرداخت نیم درصد به حساب انجمن بسیار خوب عمل نموده است، اسم کرد: حمایت شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از کتابخانه های عمومی می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه سازی این فرهنگ در میان مردم بسیار موثر باشد.

اسماعیل رستم پور با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دستگاه های فرهنگی دیگر مانند آموزش و پرورش به منظور نهادینه سازی فرهنگ مطالعه استفاده کرد، افزود: در صورت بازگشایی مدارس باید با همکاری کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش، دانش آموزان را به مطالعه بیش از پیش کتاب های غیر درسی علاوه بر کتاب های درسی سوق داد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بانه هم در این جلسه اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا بیشتر تمرکز کتابخانه های عمومی در فضای مجازی بوده که خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبرو شده است.

علی حیدر آقایی گفت: در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمرانی در کتابخانه های عمومی شهرستان انجام گرفته است و در آینده ای نزدیک و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمفی تئاتر کتابخانه عمومی نبی اکرم تجهیز می گردد.

وی افزود: شهرستان بانه دارای 5 باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 2 هزار عضو فعال است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20152

به "تنها 30 باب کتابخانه عمومی در استان کردستان مشارکتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 30 باب کتابخانه عمومی در استان کردستان مشارکتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید