آنالیز دقیق و آشنایی با قلعه سیتادلا

به گزارش دَبی بلاگ، قلعه سیتادلا را می توان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست، پایتخت مجارستان دانست که این قلعه هر ساله مورد توجه خیل عظیمی از گردشگران قرار گرفته و بی شک نام آن در لیست مناطق گردشگری تور مجارستان خواهد بود. بوداپست را می توان یکی از شهر هایی دانست که به دلیل جای دادن مناطق گردشگری فراوان از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار بوده و می تواند تمامی خواسته های شما از یک منطقه گردشگری را برآورده سازد. جاذبه های متنوعی را در سفر به بوداپست می توانید هدف قرار دهید که یکی از بهترین جاذبه های آن را می توان قلعه سیتادلا دانست که این قلعه در میان سایر مناطق گردشگری بوداپست از اهمیت به ویژه ای برخوردار می باشد و یکی از شلوغ ترین مناطق گردشگری این شهر به شمار می رود. این قلعه بر روی تپه گلرت واقع شده و معماری بی نظیری که دارد همگان را به خود جذب خواهد کرد. قرار دریافت قلعه در بالای تپه سبب شده که چشم انداز زیبایی از این قلعه به شهر داشته باشید و به همین دلیل نشستن بر روی پله های قلعه و تماشای نمای زیبای شهر از جمله مواردی است که می توانید در این قلعه تجربه نمایید. قرار دریافت این قلعه بر روی تپه گلرت و در کنار رودخانه دانوب سبب شده که این قلعه چشم اندازی بسیار زیبا داشته باشد و تماشای پل های روی رودخانه دانوب لذت آن را دوچندان خواهد کرد. این قلعه در قرن نوزدهم ساخته شده و قلعه ای بسیار مستحکم به شمار می آید. بازدید از قلعه سیتادلا برای گردشگران و همچنین مردم بوداپست به صورت رایگان می باشد و به همین دلیل می توانید ساعت ها در قلعه سیتادلا به تماشای منظره زیبای دریاچه و شهر بپردازید. باید بدانید که جهت دسترسی به این قلعه باید بالا روید و گذشتن از راه های سرسبز می تواند بهترین لحظات را برایتان تجلی نماید.

آنالیز دقیق و آشنایی با قلعه سیتادلا

بهترین زمان بازدید از قلعه سیتادلا

قبل از سفر به بوداپست و بازدید از قلعه سیتادلا باید با مواردی آشنایی داشته باشید که از جمله مهمترین موارد می توان به بهترین زمان سفر به بوداپست اشاره کرد. بوداپست دارای آب و هوای معتدل می باشد و به همین دلیل سفر در بهار و پاییز به این منطقه مناسب ترین زمان خواهد بود. همچنین باید بدانید که در فصل بهار و پاییز چشم انداز قلعه سیتادلا بسیار زیباتر خواهد بود، چرا که در فصل بهار در کوهستان ها درختان جوانه زده و بعضی از آنها گل در می آورند و زیبایی منحصر به فردی خواهند داشت و در فصل پاییز نیز زرد پوش شدن شهر سبب خواهد شد که بهترین منظره را از سیتادلا شاهد باشید. میزان بارش در این فصول نیز مناسب بوده و به همین دلیل آب و هوای منطقه ملایم خواهد بود. در فصل تابستان آب و هوای منطقه گرم خواهد شد و به همین دلیل کمتر گردشگری این شهر را جهت گشت و گذار انتخاب می کند و در فصل زمستان بارش برف کل شهر را سفید پوش خواهد کرد و تماشای شهر سفید پوش لذتی بسیار خواهد داشت.

تاریخچه قلعه سیتادلا

تپه گلرت در وسط شهر بوداپست واقع شده و از نظر موقعیت مکانی بسیار مناسب می باشد. ارتفاع بلند تپه سبب شده که از بالای آن بتوان به تمامی بخش های شهر تسلط داشت و پس از کشف موقعیت مکانی مناسب قلعه توسط گذشتگان بوداپست در قرن 19 اقدام به ساخت قلعه در بالای تپه نمودند و تمامی درختان تپه گلرت قطع شدند. این تپه در گذشته به صورت کامل سرسبز بوده و امروزه نیز پایه های کوه پوشیده از درخت باقی مانده است.این قلعه ساخته اتریشی ها می باشد و البته برای ساخت آن از کارگران مجارستانی استفاده شده است. در قرن 19 ام اتریش و مجارستان میانه خوبی با یکدیگر نداشته اند و پی در پی در حال جنگ های مختلف بودند و دلیل ساخت این قلعه شورشی بود که توسط جمعیت آزادی خواه مجارستان انجام گرفت. این شورش توسط اتریشی ها سرکوب شد و بسیاری از افراد شورشی یه اشد مجازات رسیدند اما در این زمان امپراطور اتریشی تصمیم گرفت که به منظور نظارت بهتر بر شهر و کنترل راحت تر وضعیت قلعه ای بر بالای تپه گلرت بنا نماید تا به راحتی تمامی بخش های شهر را مورد آنالیز قرار دهد. دیواره های قلعه سیتادلا نمادی از ظلم اتریشی ها بوده است که برای خود اتریشی ها نماد قدرت به شمار می رفته و مردم مجارستان تصمیم گرفتند که دیوار های قلعه سیتادلا را نابود سازند اما این کار سرانجامی نداشت و بسیاری از دیوار ها هنوز هم پابرجا باقی مانده است. پس از اتمام دوره اتریشی ها این قلعه سکونتگاه شوروی و نازی ها بوده است و امروزه با ترمیم هایی که بر روی آن اجرا شده برای بازدید عموم باز می باشد.

مناطق دیدنی قلعه سیتادلا

قلعه سیتادلا تنها یک بنا نیست و جاذبه های متعددی را می توانید در این قلعه مورد بازدید قرار دهید که از جمله مهمترین جاذبه های دیدنی آن می توان به مجسمه آزادی اشاره کرد که این مجسمه را می توانید از اکثر نقاط شهر مورد بازدید قرار دهید. قلعه سیتادلا مجسمه های بسیاری داشته است اما پس از انحلال شوروی سابق این مجسمه ها به موزه منتقل شدند و تنها مجسمه آزادی در این محل باقی ماند که این مجسمه به خاطر آزادی بوداپست از دست سربازان نازی ساخته شده است. بنای یادبود سنت گلرت یکی دیگر از جاذبه های این قلعه می باشد که این بنا در یک گوشه از تپه گلرت واقع شده است. سنت گلرت برای اولین پادشاه مجارستان معلمی می کرده است و شورشیان وی را از بالای این تپه به پایین پرتاب کرده اند و دلیل نامگذاری این قلعه نیز به دلیل همین اتفاق می باشد. کلیسای غار یکی دیگر از جاذبه های قلعه سیتادلا می باشد که این کلیسا را می توانید در داخل غارهای صخره ای تپه گلرت مشاهده نمایید و این کلیسا همچنان مورد استفاده مردم مجارستان قرار می گیرد و امروزه نیز اعمال مذهبی بسیاری در آن انجام می گردد. این کلیسا برای مردم مجارستان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و دلیل این امر را می توان شفا دادن بیماران توسط آب معدنی توسط یک زاهد دانست. موزه جنگ جهانی دوم قلعه سیتادلا یکی از مراکزی است که در این قلعه می توانید مورد بازدید قرار دهید. بازدید از این موزه مانند قلعه رایگان نخواهد بود و مبلغ ناچیزی باید جهت بازدید پرداخت نمایید.

دسترسی به قلعه سیتادلا

قلعه سیتادلا در موقعیت مکانی مناسبی از شهر واقع شده و به همین دلیل به سادگی می توانید به آن دسترسی داشته باشید و احتیاجی به اتلاف وقت زیاد نخواهد بود. جهت بازدید از قلعه سیتادلا باید خود را به میدان گلرت برسانید و پس از رسیدن به این میدان، حدود 15 دقیقه زمان مورد احتیاج خواهد بود که خود را به بالا تپه گلرت رسانده و از قلعه سیتادلا بازدید نمایید. راه زیبای قلعه به خودی خود از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار بوده و حس جالبی برایتان خواهد داشت. دسترسی به میدان گلرت نیز ساده بوده و از راستا های مختلفی می توانید با استفاده از اتوبوس و یا تراموا به میدان گلرت منتقل شوید. نام این قلعه را می توانید در تابلو های مختلفی در سطح شهر بوداپست مشاهده نمایید و دلیل این امر بالا بودن اهمیت گردشگری آن می باشد. در تمامی مواقع نیز می توانید از تاکسی های شهری جهت دسترسی به قلعه استفاده نمایید اما هزینه این وسیله نقلیه مقداری بالاتر از سایر وسیله ها خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دلتابان
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1941

به "آنالیز دقیق و آشنایی با قلعه سیتادلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دقیق و آشنایی با قلعه سیتادلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید