العربی الجدید: مصر درباره آمار واقعی مبتلایان به کرونا مخفی کاری می کند

به گزارش دَبی بلاگ، یک پایگاه خبری نزدیک به قطر به نقل از منابع وزارت بهداشت مصر نوشت که تعداد واقعی مبتلایان به کرونا در این کشور خیلی بیش تر از چیزی است که دولت مصر اعلام می کند.

العربی الجدید: مصر درباره آمار واقعی مبتلایان به کرونا مخفی کاری می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت بهداشت مصر در حالی از کاهش میانگین شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر می دهد که منابع مصری دولت مصر را به مخفی کاری درباره شمار واقعی مبتلایان متهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، در حالی که میانگین دنیای ابتلا به کرونا برای هر یک میلیون نفر جمعیت 105 نفر مبتلاست، اما در مصر به ازای هر یک میلیون جمعیت شش مبتلا ثبت شده است و در حالی که آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در دنیا برای هر یک میلیون شهفرایند 5.1 مورد است در مصر به ازای هر یک میلیون 0.4 مورد ثبت شده است.

آمار وزارت مصر از کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از این ویروس حکایت دارد در مصر از 710 موردی که گفته می شود تا به امروز شناسایی شدند 46 نفر آنها جان باختند.

اما به نظر می رسد دولت مصر درباره شمار مبتلایان پنهان کاری می کند به خصوص که آمار و ارقام با تدابیر شدید مصر برای مقابله با شیوع کرونا همخوانی ندارد، زیرا در هفته اخیر مناطق مختلفی در استان های المنیا، المنوقیه، الدقهلیه و الغربیه کاملا قرنطینه بودند و ورود و خروج به آنجا ممنوع بوده است.

منابع وزارت بهداشت مصر هم به العربی الجدید گفتند: بروکراسی هایی که به همه بیمارستان های مصر تحمیل شده مانع از اعلام فوری تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور است، به گونه ای که فرایند مشخصی برای اعلام تعداد موارد شناسایی شده در هر روز حفظ شود.

به گفته این منابع به بیمارستان های مصر دستور داده شده جز مواردی را که با علائم حاد تنفسی همراه هستند پذیرش نکنند و آزمایش تشخیص کرونا هم فقط از کسانی گرفته می شود که یکی دو روز در بیمارستان با حال بد بستری باشند.

این منابع با اشاره به اینکه مصر با کمبود شدید کیت های تشخیص کرونا روبرو است، گفت: این کشور فقط روزانه می تواند از 120 نفر آزمایش بگیرد.

مصر هم برای مقابله با کرونا مدارس و دانشگاه ها و همه اماکن تفریح و سرگرمی را تعطیل و قانون منع آمد و شد وضع کرده است.

در مصر عباس کامل رئیس سرویس اطلاعات عمومی این کشور ریاست ستاد هماهنگی مقابله با ویروس کرونا را برعهده دارد و قرار است تدابیر سختگیرانه تری را برای ممانعت از تردد مردم در سطح شهر وضع کند.

دولت مصر تعدادی از هتل ها در منطقه فرودگاه قاهره را از دو روز پیش برای اقامت صدها شهفرایندی که با پروازهای ویژه و اضطراری از کشورهای عربی و غربی مختلف بازگشته اند اختصاص داده است تا 14 روز را با هزینه خودشان در آنجا قرنطینه شوند.

خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین هم هفته گذشته به دلیل انتشار گزارشی که صحت اطلاعات دولت مصر درباره شرایط شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده بود، از مصر اخراج کرد.

خ

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7242

به "العربی الجدید: مصر درباره آمار واقعی مبتلایان به کرونا مخفی کاری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العربی الجدید: مصر درباره آمار واقعی مبتلایان به کرونا مخفی کاری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید