استاندار: سمنان با موج دوم شیوع کرونا درگیر نشد

به گزارش دَبی بلاگ، استاندار سمنان با اشاره به شکل گیری موج دوم شیوع کرونا در کشور، گفت: موج دوم همه گیری این ویروس شامل این استان نشد.

استاندار: سمنان با موج دوم شیوع کرونا درگیر نشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علیرضا آشناگر چهارشنبه 10 اردیبهشت اضافه نمود: تصور بر این بود موج دوم شیوع کرونا در استان سمنان هم مانند دیگر نقاط کشور شروع گردد، و به این خاطر مراکز نقاهتگاهی با ظرفیت حدود 240 تخت تجهیز و آماده به کار شد.

وی با بیان اینکه همجوای با هشت استان کشور برای سمنان یک حسن است، ابرازداشت: اما این مساله در آلوده شدن شهفرایندان این استان به کرونا به علت سطح بالای مراودات و تردد بی شمار بی تاثیر نبوده است.

آشناگر توضیح داد: در ابتدای شیوع کرونا، تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس توسط مسوولان مرتبط اتخاذ شد و حتی در انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند 98، اقلام بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده در شعبه های اخذ رای در نظر گرفته شد.

وی، با اشاره به اقدامات مسوولان استان سمنان پیش از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: جلسات مشترک ستاد بحران، قرارگاه زیستی و شورای تامین پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با این ویروس و متناظر با آن در این استان با کمیته هایی فعال شد.

کمبودی در تجهیزات بیمارستانی برای مقابله با کرونا وجود ندارد

وی، به پیش بینی ها در مورد فرایند شیوع کرونا در استان سمنان اشاره و اعلام نمود: متناسب با ظرفیت ها حدود یک هزار و 300 تخت بیمارستانی با قابلیت ارتقا به یک هزار و 500 تخت در بیمارستان های 2 دانشگاه علوم پزشکی این استان برای مبتلایان به این ویروس آماده شد.

استاندار سمنان تاکید نمود: از همان ابتدای همه گیری کرونا در کشور مسایلی مانند تخت های عادی و آی سی یو، ذخیره سازی دارو و اقلام بهداشتی و ضدعفونی مورد احتیاج کادر پزشکی پیش بینی شد.

وی اضافه نمود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، اکنون در بیمارستان های این استان کمبودی در زمینه تجهیزات مصرفی، حفاطتی و دارویی برای نیروهای بخش درمان وجود ندارد.

عملکرد مثبت دستگاه های اجرایی در مقابله با کرونا

آشناگر اظهارداشت: سیر پذیرش بیماران بستری در چهار بیمارستان ولایت دامغان، معتمدی گرمسار، امام حسین(ع) شاهرود و کوثر استان سمنان نزولی است.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب پذیرش و خدمات رسانی به بیماران کرونایی توسط کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، یادآور شد: فعالان و مدافعان حوزه سلامت این استان شهید سلامت تقدیم کردند و فداکاری و ایستادگی مردانه آنان برای حفظ جان شهفرایندان ملموس، مشهود و قابل قدرانی است.

استاندار سمنان اضافه نمود: دستگاه های اجرایی مانند دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداری ها در کنار تیم پزشکی به خوبی ورود پیدا کردند و نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی به یاری های خیران استان سمنان در تهیه بعضی از تجهیزات بیمارستانی مانند دستگاه یاری تنفسی اشاره و تاکید نمود: نیروهای سپاه با تقویت نیروهای جهادی و نیز حضور در صحنه، در تصمیم گیری ها و تقویت خیران و تهیه بسته های معیشتی پای کار بودند.

آشناگر یادآور شد: نهضت مردمی با هدف حمایت از خدمت گزاران حوزه بهداشت و درمان برای ریشه کنی کرونا شکل گرفت و مردم با همراهی مطلوب در رعایت و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این جهت گام برداشتند.

استاندار سمنان اضافه نمود: تمام این اقدامات از سوی بخش ها و ارگان های مختلف برای نزولی شدن شیوع کرونا و تثبیت آن انجام شد اما همکاری و یاری تمام اقشار برای قرار دریافت این استان در شرایط سفید ضروری است.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8289

به "استاندار: سمنان با موج دوم شیوع کرونا درگیر نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: سمنان با موج دوم شیوع کرونا درگیر نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید