ابوظبی به بیانیه ائتلاف سعودی در مورد توافق ریاض واکنش نشان داد

به گزارش دَبی بلاگ، وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجی به بیانیه ائتلاف سعودی در مورد توافق ریاض واکنش نشان داد.

ابوظبی به بیانیه ائتلاف سعودی در مورد توافق ریاض واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجی، امروز (دوشنبه)، به بیانیه ائتلاف سعودی در مورد توافق ریاض واکنش نشان داد و گفت که این موضوع حساسیت سعودی در مسئله یمن و توافق ریاض را نشان می دهد.

در همین ارتباط، دولت سعودی در دی ماه سال گذشته (1398) پس از ماهها جنگ و درگیری شدید میان دولت مستعفی منصور هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب، توانست طرفین را در ریاض گرد هم آورد و سران دو طرف را مجبور به امضای توافق ریاض کند. توافقی که از همان روزهای ابتدایی امکان عملی نشدن آن روشن بود و تا به امروز نیز عمده بندهای آن اجرا نشده است.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در شامگاه ششم اردیبهشت همزمان با بیانیه رئیس این شورا -مقیم در امارات- درباره اعلام خودمختاری در جنوب یمن، تحرکات نظامی خود را در عدن شروع کردند.

ائتلاف سعودی بامداد امروز (دوشنبه) در واکنش به این موضوع بیانیه ای صادر کرد و از شورای انتقالی خواست از تصمیم خود صرف نظر کند.

وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجی در این ارتباط گفت: بیانیه ائتلاف حمایت از دولت قانونی ناشی از حساسیت آشکار [ائتلاف] در مسئله یمن و توافق ریاض است؛ بیانیه ای که اجرای کامل آن اساس اقدام سیاسی در مرحله آینده به شمار می رود. دلسردی از تأخیر اجرای توافق نباید باعث تغییر یک طرفه اوضاع گردد.ما به حساسیت کشور برادر، سعودی، در اجرای توافق اعتماد مطلق داریم.

مقامات سعودی نیز به دنبال اقدام شورای انتقالی، واکنش نشان دادند؛ خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان نیز در واکنش به این موضوع گفت: تسریع در اجرای توافق ریاض مسؤولیتی ملی بر دوش دو طرف است.

وی سپس مدعی شد، عربستان سعودی همیشه بر امنیت و ثبات یمن، بازگشت شرایط طبیعی و اجرای توافق ریاض اصرار داشته است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان هم بر اجرای توافق ریاض تأکید کرد و گفت، این توافق که مورد استقبال جامعه بین الملل و سازمان ملل قرار گرفته فرصتی برای تحقق امنیت و ثبات است.

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی هم در توییتر خود خواهان اجرای توافق ریاض شد و اضافه کرد: با این موضوع به شدت مخالفیم که منافع ملت یمن (تضمین شده با توافق ریاض) به میدانی برای مزایده مواضع و تحرکاتی تبدیل گردد که فرصت های مثبت برای زندگی همراه با امنیت و ثبات را در مناطق مختلف این کشور عزیز از بین ببرد.

محمد آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن هم بیان کرد: توافق ریاض راه حلی عملی برای حفظ ثبات یمن، بازگشت سازمان های آن، وحدت صفوف و مقابله با چالش های مالی است.

وی اضافه کرد، عربستان و امارات و کشورهای عضو ائتلاف برای اجرای توافق ریاض و نزدیک کردن دیدگاه ها در فرایند اجرا کوشش می نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8327

به "ابوظبی به بیانیه ائتلاف سعودی در مورد توافق ریاض واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوظبی به بیانیه ائتلاف سعودی در مورد توافق ریاض واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید